myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu rackarns föds det barn...

Publicerad 2013-03-08 13:20:00 i Allmänt,

Läser flera bloggar där de går i väntans tider och en ligger med värkar just nu... läste i tidningen idag att mars är en månad då flest barn föds. Själv så har jag barn somär född på olika tider på året men jag måste nog säga att våren är nog den bästa. Det är lättare med kläder och sen när det lilla livet skall gå så är det barmark. Apropå barn vad säger ni om debatten om att barn inte är välkommen på en del restauranger? Är själv väldigt kluven till det.. har faktiskt retat mig på skrikiga och busande barn på restaurang. Jag tycker att det först och främst är upp till ägaren och jag tror att han förlorar gäster men oxå vinner en del. Om man går ut på på ett fint ställe och äter och tänkt ha trevligt, betalar ca 600:- för två pers och sen hoppar det runt barn som skriker, ja då blir jag irriterad.
På butiken möts vi varje dag av barn som river och sliter och faktiskt förstör produkter, det är inte roligt. Men det är inte barnens fel utan föräldrarnas. Jag anser att barn skall få leka och tjoa men måste oxå lära sig när man inte bör göra det, åtminstone inte så folk blir hörselskadade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela