myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

GodmorgonGodmorgonGodmorgonGodmorgonGodmorgon

Publicerad 2013-11-25 07:40:44 i Allmänt,

Har jag sagt Godmorgon? Ja hursomhelst så är det morgon och dagen efter kvällen före.
Nu måste jag höra med er om ni är lika konstig som jag? Oftast varje morgon vaknar jag och har en lite trudelutt i huvudet som jag nynnar på medans jag tar på mig morronrocken?? Ett exempel är BabyLove...my babylove som sjöngs av Diana Ross, eller Raindroops keep fall on my head skriven av Burt Bacharach. Varför????Har inte en susning...genfel eller överdrivet kaffedrickande....
Såg ett av inläggen jag gjorde...och kära värld så mycket stavfel och sladder på tangenterna. Men jag tror ni ändå kan lista ut vad jag skriver? För jag ids inte gå tillbaka och skriva om.
 
Igår så var vi än en gång mycket glada över att vi bor litet. Vi städade och julpyntade och det vart både mysigt och en skön stämning smög sig in. Men det blev en light julpyntning i år. Men det var så rackarns kallt ute så det blev bara fönsterspray och trasa på utsidan av fönstren. Jag steg upp innan tuppen hade ens hade gått i säng så jag hade tagit en hel del innan det bar iväg till jobbet igår. Det var ju skyltsöndag och vi hade öppet. Men det var så lite folk i omlopp men ändå trevligt på ngt sätt. Men jag hade nog hellre velat göra ngt mer effektivt. Har man saker att göra och det är stilla på jobbet så är det skittrist.
Men tomten  (Läs My) var jättefin. hon satt där och vinkade och bjöd på pepparkakor och skumtomtar. Vilket uppskattades av både liten och stor. Men den där masken är läskig. Mest bara för att det går inte att se vem det är...tycker t om att ögonen förändras, som man oftast känner igen maskerade personer på.
Dan var och köpte lite fika och det var smaskigt att käka på kvällen när vi var klar och det doftade städat och rent.
Vi undra verkligen hur det är med småkissarna och jag ska skriva och fråga hur de mår. Storkisse har i alla fall genomgått/går en förvandling....Han är närmast påträngande i sitt behov av gos och kel. Han saknar nog de små bastarderna som han tvättade och tog hand om. Ibland så är han lite jobbig, men varken jag eller maken kan avvisa honom då han verkligen vill ha kel och gos. Han pratar inte så mycket tack och lov. Norska skogskatter har ju annars en förmåga att låta mycket. Periodvis så har han gjort det och det kan vara lite jobbigt....ingen jam utan mer som lite olika ljud för att påkalla uppmärksamhet...typ jag vill ha mat nu jag vill ha vatten ur kran, jag vill ut jag vill ha gos eller jag vill något men vet inte vad?
Skall lägga ut en bild på Tomten i butiken så får ni se hur fin han var....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela