myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Väntar

Publicerad 2013-09-22 07:56:12 i Allmänt,

Sitter och väntar på att Milou skall komma. Hon skall vara hos oss tills i morgon. My är på styrelsemöte inom Cheer i sthlm och pappa A skall till Skellefteå och jobba. Har inhandlat mat och fruktpure. Hade först tänkt att hon äter ju våran mat, men maten som är planerad innehåller ganska mycket spenat och jag är lite osäker på om småisar får äta spenat??? Det är nitriter eller vad det nu heter i gröna blad som inte är nyttiga, för småkroppar. Så jag vill inte chansa. Så det blev ekologisk burk med hög kötthalt. Har läst på och det är fjantigt låga halter kött i barnmatsburkar. Men jag läser en blogg där hon ofta studerar sånt här så jag fick lite hjälp på traven så att säga.
 
Igårkväll såg vi en film som absolut inte var sevärd utan bara välgjord. Atlas någonting hette den och hade många bra skådisar som jag tycker om. Men 3 timmar!!! och jag förstod inte ens vad den handlade om? Olika tidsåldrar och en hel del framtid och allt rördes ihop till en obegriplig handling. Tom Hanks och Hugh Gtant och Susan Sarandon hade säkert 5 olika roller var om inte fler och det var lite kul att se dem  sminkade till nästan oigenkännliga. Men jag rekommenderar den ändå inte. För lång för konstig för rörig och jaaaa bara massa frågetecken från mitt håll i varje fall.
 
Idag blir det nog en massa Milou och inte så mycket mer hahahaha. Dan skall städa ur bilen inför försäljning och jag skall försöka börja med lönerna mellan varven. Vi får väl se hur det går hahahhaha. Ni är först att få veta hahahhaa. En av mina arbetskompisar är oxå farmor på heltid i helgen och bägge tror på att vi kommer att vara slut på måndag haahahha. Det är mycket mer jobbigt att ta hand om barnbarn än vad man kan tro haahaha. Men samtidigt så är det så mysigt och fint att ha den där kontakten och man kan nästan pussa dem sönder och samman. Nä en kopp kaffe till och jag är redo inför dagen. Ha det bäst.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela