myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon alla slöfockar...

Publicerad 2014-03-08 08:16:22 i Allmänt,

Här blev det morgon 5.51, jajamensan...upp och hoppa ur snarklådan. Igår så slutade jag tidigt, ja ännu tidigare än jag trodde. En liten utflykt till procurator sen till ÖB. Men där blev det inte så långvarigt och inte så mkt köpte heller. My ringde och ville ha en ram, så det köpte jag och lite cola och plastpåsar....kanhända att det smög ner lite Anton Berg marsipangodis oxå......Har dock inte ätit av det än.
Sen lämna jag tavlan till My, oj jag glömde säga att jag köpte en dammsugare. Hon skall få låna den tills i sommar då den skall få vara istugan. Den vi har där är nog ändå bättre än den hon har. Hennes måste man ha ngt form av vapen och hota den om den ska suga upp något. Tycker ändå att den mer skuffar runt skräpet till högar som man kan sopa upp sen!!!! Anders målade och stod i efter Milous framfart med tapetryck. Ja det lilla livet har ju lärt sig att pilla på tapetskarvar....
Farmor Fia var där så hon var nog väldigt nöjd med att få uppmärksamhet. Jag for vidare till lillica och sen hem och dammsugade och tog bort innan jag började pyssla. Hämtade maken och fixade lite middag av ja..???!!!! allt möjligt som fanns i kyl och frys. Lite äggstanning på det och vips så blev det.....ja gott i alla fall. En liten sväng till småprinsarna och deras pappa blev det oxå. Viggo är så stor pojke nu och spelar på dator och kan så mycket att man häpnar. Liam är som ett litet toktroll och är så fascinerad av det mesta han gör och säger.
Jag strök över Viggos kinder och tittade honom i ögonen och sa:-Vet du att du är den finaste pojken i hela världen? Mmmm.....sa han och man kunde se att han tyckte om den informationen. Må han aldrig sluta av att betrakta sig själv som fin och underbar. De blev glada över vårt lilla besök och vi fick både kaffe och kladdkaka, Sen bar det iväg hemåt igen.
Sen pysslades det och syddes för glatta livet. Så trevlig eftermiddag och kväll.....kunde inta ha haft det bättre. Gjorde dessutom momsen klar så nu är det bara att fylla i papperet. Duktig Ingalill.
Idag så blir det jobb och ett tvärspring för att köpa mer balsaträ. Jag måste ha ett tunnare än det jag har till bord och hyllor. Balsaträ är ett träliknade mtrl som är jättelätt och krävs inga starka sågar och verktyg för att jobba med.
Solen lyser nu för fullt och hjärtat hoppar av glädje och ysterhet. Nu stundar snart våren, fast jag tror nog att två snöstormar  skall nog till innan. Måste be maken om att ta bort juldekorationerna utanför dörren. Visserligen är det fint med "lysande" istappar på kvällen, men nu är det daxs att de packas bort.
Tror inte att jag hittade ngt i VK att bli upprörd över heller. Men anstränger jag mig så hittar jag säkert en hel del. Kanske är bra för kroppen att bli lite småförbaskad lite då och då. Blodet pumpar ju lite fortare och kraftigare, vilket måste medföra att inget slagg fastnar i rören så att säga. Hmmm intressant tanke...måste nog kolla upp det där. Men nu ska jag tvätta mig och göra allt som skall göras innan kläder tas på. Det är ca 1,5 timme innan vi far så lite allmänt tjoller hinns nog med innan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela