myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon onsdag

Publicerad 2014-05-21 07:26:53 i Allmänt,

jamen godmorgon på er alla,verkar bli en solig dag idag. Men vifår väl sammanfatta den lite senare....har ju oftast vänt under dagen och både regnat och blåst småspik.
Igår så var vi barnvakt åt Millan och hon var på glatt humör och pladdrade på ett språk som för oss andra låter helt obegripligt. Antagligen så tror hon att vi konverserar för när hon låter så svarar ju jag???
Hon hade ju fått plats på samma dagis ( ja jag vet att det heter ngt annat) som prinsarna men på en annan avdelning. Men har lyckats byta till samma. Vilket var smart, när hon förklarade att det var ju bättre för oss oxå. Nu slipper vi välja när det är julavslutning osv. Tänk så hemskt att gå på den enas men inte den andres.
Inser nu att alla barnbarn måste gå på samma skola?????hur i friden skall det annars bli. Vi kommer ju att måste fara fram och tillbaka som tok annars till allas avslutningar....Fast de lägger nog ner sommaravlutningar för både kyrka och flagga kränker tydligen minoritetsgrupper. Det kommer att sluta med att alla barn kommer att ha burkor på sig så ingen ser vilken hudfärg, kläder eller kön det är så då blir det så ini bängen jämställt att det blir....ja vad blir det??? Politiskt korrekt????
Sen kan man ju inte fira att det blir sommarlov för det kränker säkert barnarbete, att det blir sommar och varmt kränker säkert de som bor på svalbard. sen fira??? inte fanken kan vi fira ngt med tanke på att det finns dem som inte kan eller vill fira och det skulle ju kränka dem ohyggligt mycke.
Flaggan kanske bör bytas ut till en vit som brukar symbolisera kapitulation??? eller med en stor röv som kan betyda..Bend over here i come......
Jag skulle kunna sitta här hela dagen och tramsa på, men jag har ju ett jobb att gå till. Ojojfår man säga så? kanske kränker ngn som inte har ngt eller som inte vill jobba. Vi kan ju säga att jag skall åka kommunalt tillsammans med andra människor till en plats som jag valt att befinna mig på under dagen.
Nämen allvarligt det är ju ett heltidjobb att vara politiskt korrekt,,,,,tror inte det är ngt för mig. Tror jag kör på som vanligt med alla mina åsikter och föreställningar.
Men är inte det lite bättre med att betrakta oss som att varje person är unik, men för att ta del ngt så måste man oxå hjälpas åt. Nu pillar kisse på mig och i princip sitter på mina händer....tror han vill gosa....

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-05-21 08:51:28

Morrn kunde inte sagt det bättre själv!huvet på spiken!ska vi bilda ett eget parti? Kram

Svar: Tror vi är fler som är sugen på att starta både eget land och parti hahhaaha
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela