myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2014-05-13 06:32:25 i Allmänt,

Det blev en senare kväll än jag väntat, kom hemstrax innan halv elva och innan jag kommit till ro var klockan närmare ett. Tar ett tag för den här tanten att varva ner. Det jag funderar på är bryr sig inte 30 åringar ett dugg om att gå på möten? bitter ja lite. På vårt område kan man i princip säga att hälften är unga och hälften äldre över 65.
 
Igår så skulle det röstas om en förändring som vi i styrelsen ser som en lättnad. Det gäller parkeringskort, om man inte har ett i bilen så blir man lappad. Vi ville ta bort dessa lappar men låta bestämmelserna vara kvar om parkering. Skillnaden skulle då bli att istället för att kanske få böter om 10 minuter så skulle det bli 24 timmar. Motionen om en förändring hade kommit in tidigare av minst två "yngre". Kan ju säga att på gårdagens möte så var hälften av alla boende inte närvarande.....däremot hela 65 plus gänget som var livrädda för förändring. Blev i ärlighetens namn besviken att inte folk bryr sig mer. Nåja efter mötet var det möte för oss i styrelsen och som jag misstänkte så hade de viljan att göra mig till ordförande....men icke sa nicke. Så nu måste vi ha en ny kallelse och ny stämma....för att välja en ny.

Har ni gjort valkompassen? inför euvalet? den finns bla på aftonbladet. Jag är ju inte så förtjust i att vi gick med i Eu men vi kan inte bromsa oss ur den ufförsbacken och nu är det bara möjligt att "lindra" skadorna som jag ser det. En av de viktigaste frågorna inför valet anser jag vara euron, fri arbetskraft och maten. Jag vill inte ha euro och inte en fri arbetskraftsinvandring och mer kravodlat. Så i mitt fall så faller rösten på Federlay från centern. Jag har ju varit väldigt politisk intresserad förr men mitt intresse har svalnat de sista 5 åren. En av anledningarna ser jag som att allt handlar om vad eu tycker/säger. Eller så är det dubbelmoraliska handlingar som bara får mig att vilja kräkas. Eller rättare sagt på oss medborgare som sitter i våra stugor och bara nickedockar och sväljer skitsnacket.
 
Men nu lämnar vi detta för en stund och blickar framåt......idag så blir det lite jobb och sen en sväng till färgaffären för att köpa skitfärg....jajamensan för det är plast i de allta flesta färger som säljs. Jättebra med plast på trä...åtminstone för dem som säljer trä för det ruttnar ju....Men vi ska bättringsmåla här på lördag och naturligtvis så är det skitfärg det är målat med. Så det är bara att fortsätta.....skulle kunna skriva metervis om detta,,,,ja det är ganska ointressant för de flesta men för mig så är det viktigt. Sen så ska jag senare i veckan fara och köpa lite blommor och jord, det känns betydligt trevligare. Gillar ju växter och kanske ngn gångjag kan återuppta mina odlingar. Det är så rogivande att stoppa ner händerna i jorden och bara lukta. Det doftar så gott och med risk att låta flummig så tycker jag att det doftar liv och hopp...ja jag sa ju att det var flummigt haahha
Men just nu så är det dags för att ta en till kopp kaffe och samla ihop sig för en ny dag. Kanske får vi se solen idag? det skulle vara trevligt....
Visst skulle man kunna sitta här ett tag????
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela