myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

lördag och vars i fanken är solen och värmen?

Publicerad 2014-05-31 09:57:06 i Allmänt,

Jisses så kallt det är idag. Värre än igår tycker då jag i alla fall. Men vi ska ut och städa och bränna....känns som om jag vill vara nära brasan. Målade klart mina Barbapappastenar igår kväll. De skall vara i skylten tänkte jag.....Jenny på jobbet skulle göra några oxå men hon är ju proffs. Mina får gestalta barnmålning???!! Hade glömt bort att Lukas oxå var en väckare...men han är efter kudden och platsen. Så det blev en halvsju morgon,  så lite sovmorgon blev det i alla fall. Naken gick ut nu och skulle börja röja bort efter lite reparationer. Vi har bytt fönster i gemensamma stugan och det blev väldigt fint. Där finns bla tvättstuga och säng och festlokal. Vet inte riktigt om vi är på samma våglängd jag och maken? ??? Jag är i bygga ut stugan läge....och han pratar om hur angeläget det är att bygga ut friggan??? Med kyl och spis och....jamen hallå? Känns som om vi behöver prata. När vi träffs så pratar vi sällan så mycket vi skulle behöva. Beroende på att vi ser på saker från helt olika håll. Samt att vi mest tankar närhet och samförstånd. Men nu kanske det blir mer tid för bråk och tjafs hahaha. Jag är som ett barn i bland och han robot. Jag styrs av känslor och motivation och han är målstyrd. Jamen tjena....vi är sällan överens. Ibland blir jag fullkomligt galen på hans oförmåga att se de mjuka värdena och han tycker säkert att jag befinner mig i en fluffig värld. Men om vi resonerar och tjafsar och bråkar lite grann så klarar vi oftast att kompromissa och jag behöver hans åsikter och sätt för att fatta bra beslut. Han är ofta det förnuft jag behöver och jag är.....hmm säkert jättebra för honom oxå hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela