myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tammetusan nu är det måndag igen.....

Publicerad 2014-11-10 07:28:18 i Allmänt,

Hur fort kan en helg gå? Tyckte precis att det var fredag och nu helt plötsligt är det måndag??? Märkligt hur fort allt går och speciellt tiden mellan fredag 17.00 och söndag 20.00......
Nåja kan trösta mig med att det varit en trevlig helg på alla vis. Så här har inga halt höns vilat utan de har hoppat runt som tokiga kängurus.
Jag gjorde klart min tavla igår kväll och det som fattades var.....tada...glitter. Jamen så fin den blev med lite glitter och glamour hahaha
Så nice att ha grejer hemma när pyssellusten kommer smygandes. Nu är jag så sugen på ett projekt som maken kläckte, låter kanske knasigt men jag är så sugen att prova om det går och om det blir så bra som jag inbillar mig. Nämen vad nu då ? tänker kanske ni? Tänk er en klädd julgran? med pynt och allt och sen att ni skär den i halften...vertikalt alltså...Den ena biten sätter man sen fast mot väggen....så fiffigt och så lite plats den skulle ta. Vill så gärna prova, men maken som föreslog det blev helt plötsligt ovillig. hmmm jag har inte släppt idén, än i alla fall.
Ikväll så ska vi fara till min papps och gratulera honom, då min tid inte räckte till igår och en tvärsväng räckte inte för mig. 
Idag blir det jobb och i eftermiddag skall jag hjälpa ena sonen att köra hem en bil som varit in på omlackning av skärm, då en granne blev lite närgången på parkeringen. Sen ska han sälja den, då han redan har en annan.
För övrigt är det bara bra i det Granströmska hushållet och julen sprider sig sakta men säkert här hemma och det är så mysigt. I rummet är det silver och vitt och i köket skall det bli rött och vitt. Sovrummet blir nog bara.....vitt hahhaha ja här exploderar det inte i färg hahaahha. Toan är en neutral zon...har maken bestämt hahhahaha
Nåja jag kommer nog att smyga in en liten tomterackare senare....
Jag tänker nog börja måla lite i morgon ute i samlinglokalen har dragit ut på det projektet, så nu känner jag att det håller på att vara dags, för lite färg.....eller rättare sagt vitt hahaahah. Men det är vinrött som gäller där inne nu och det är en sådan förlamande färg när det blir mycket. Går nästan inte att lägga in dukar i andra färger utan att det bara skriker....nej det ser för taskigt ut. Så det är bara att ta på sig fixarmössan och ge sig på eländet.....hmmm....
 
tror minsann att det blir förändringar idag???? Viggo var inte bra i magen igår.....och nu kallar min mage efter hjälp....hej på ett tag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela