myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Spännande

Publicerad 2015-04-28 07:03:58 i Allmänt,

Ja kanske inte rätt ord att använda....men hittar inget annat. Idag så börjar vi bygga hyllor enligt planogram. Pandurofolket kommer idag och vi skall få lära oss att bygga enligt planogram.
typ så här...
Vi har en hel pärm med bilder och nu skall detta återskapas. Det blir ett helt nytt tänk för oss och lite ovant känns det. Ni kanske undrar varför? Jo vi lägger oftast tex alla origamipapper på ett ställe, men med detta system så ligger det på kanske tre ställen. Det skall underlätta för kunden att impulsshoppa och att det skall vara lätt att "plocka med sig till kassan" men våra kunder vill ofta ha hjälp. Om de frågar efter origamipapper så måste vi springa och visa på flera ställen. 
Men jag gillar utveckling och nytänkande, för det är inte förrens vi provat ngt nytt som vi vet om det är bra eller inte.
Vi har nog tänkt lite för mycket på kunderna och gett kanske lite för mycket service??? nja det känns ju inte riktigt klokt att säga så.....men kanske. Vi är i alla fall spända på hur det kommer att bli.
 
Imorse tog jag den sista kattmaten och jag bara måste komma ihåg att köpa hem idag, annars kanske kisse flyttar hemifrån. Det vore inte kul alls,för jag skulle sakna den lille pälsbollen.
Igår var vi och åt på McDonalds och nja säger jag....inte speciellt gott. Jag tog en "burgare" av fisk, eftersom jag inte gillar deras köttburgare. Men stripsen var "saggiga" och hade inte varit ner i ngn frityr ngn längre stund då de inte ens hade ngn färg....blä
Blir nog ngn färdig sallad idag till middag, känns betydligt godare. Men vad som är smaskigt är youghurtglass....smaskens och vilket elände att inte köpa varje dag, kan inte motstå. Den butiken ligger nämligen inte så långt från min....Så till eftermiddagsfika har det blivit lite glass...åh så smaskigt.
Idag skulle det bli fint väder och det känns väldigt roligt,även om vi är inne hela dagen. Antar att det blir kväll innan vi är hemma.....ja vi får väl se...Nu skall jag gå och borsta tänderna och ta ett tag med kammen. Hoppas att ni alla får se en gnutta sol och samla på er lite solvitamin :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela