myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu är det fredag igen....

Publicerad 2015-08-14 07:27:56 i Allmänt,

Titeln på dagens inlägg är direkt inspirerat från en dansbandslåt, jag gillar dansband men definitivt inte alla och mest manliga sångare. Världens bästaste att städa till och köra bil till en trallvänlig låt som ex Jag vill vara din Margareta, bara vara din skall du veta.....även om det i mitt fall innebär att jag lätt trycker ner gaspedalen lite för hårt.
Var igår på banken i evigheter....skulle avsluta mammas konto och när jag betalat begravningskostnaderna så var det 2800:-. och det fick jag inte ta ut??? Nu hör det till saken att jag betalat från egen ficka allt övrigt, blommor, fikat, smörgåstårtor ,blommor osv. Långt mer än 2800 i alla fall men de tyckte att hälften skulle skickas till min systers konto!!! Jag ser det som självklart att det skulle på mitt konto då jag skött och betalat allt själv. Men nä...inte då. Idioti enligt mig då det står mitt namn på alla papper från skatteverk, begravningsbyrå, hyresvärd osv. Måste bara få säga att det är skönt att ha lämnat Swedbank för företagets del oxå....ingen kundservice överhuvudtaget. Hade varit lättare att ta om de inte varit snudd på otrevliga i sin kundkontakt. Det var oxå anledningen till att jag flyttade företaget till en annan bank oxå.
Förstår att det kanske beror på vilket kontor man är på, finns säkert bättre och sämre. Men är just nu inte tjenis med Swedbank...morr
När jag varit inne på banken och lämnat lokalen så tyckte jag att jag kunde trösta mig med en mjukglass och stod och såg ett tag på Beachvolleyboll. På sommaren så flyttar det in en sandstrand in i city och då pågår det turnering ett par dagar. Helt obegriplig sport om ni frågar mig och trist. De slog två bollar och då blåste de i pipan och sen tog det på fel ställe och de började om och sen for den ut och det blåstes i pipan och sen skulle det krattas och sen for det några bollar och det blåstes i pipan....Så segt spel,,,eller inget spelande alls tycker jag i alla fall.
Stod där och tittade en stund tills jag såg upp på taket där man byggt radhus som man nu så smått börjat flytta in i vad jag förstår. De går under namnet "holkarna" och de var svindyra när de låg ute till försäljning. Nja säkert jättefin utsikt och vackert på alla sätt men nä....inget för mig. Vill bo på marken, annars känner jag mig instängd.
I afton efter maken slutar jobba skall vi åka upp till stugan och det skall bli så skönt och jag gissar att kisse kommer att slå frivolter av glädje. Men först skall jag ringa hundra samtal,,,,nja rätt överdrivet och sen på banken och sen en sväng på Lindex och köpa skjortor. Var där igår och hittade skjortor på rea och nu skall jag dit igen och köpa vita som jag kan färga i olika nyanser. Skall nog göra ngn i batikmönster, färg har jag på butiken så det är bara att köra. Kanske blir ngt i stugan att pyssla på med??? hmmm kul.
Sen måste jag inhandla ngt gott att grilla och ngt smaskigt till efterätt. Mina böcker som jag beställt skall oxå hämtas och det kommer förhoppningsvis innebära att det blir lite läsning i helgen. Vilken massa trevligheter jag har framför mig. De är gött att leva...trallala
Måste visa er en till bild som jag gillar och som jag tog i bokskogen när vi var söderut. Tycker det är så vackert.
 
Kanske bara är jag? men jag gillar ju träd och när det växte så här vackert på dem så kan jag ju inte annat än tycka att det är fint. Doften gillar jag oxå, fuktigt och jordigt. En del fina viner påminner faktiskt om denna doft och de gillar jag lite extra.
Hörde att en av mina vänner har fått sin fjärde eller blir det den femte??? ögoninflammation på kort tid.....stackars öde. Krya på dig käraste M <3 Kanske du skulle komma och få dig en piprensare så kan vi rensa kanalerna hahhaaha Nä allvarligt nog så gör sådant faktiskt ont och klias vill jag minnas.
Nu skall jag börja med att koka mig en kopp kaffe till och sedan kör jag igång med dagens To Do lista.
ha det bäst :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Life of Johanna

Publicerad 2015-08-14 10:47:42

Tråkigt du inte är nöjd med swedbank :( Vi har alltid haft dem och är supernöjda.

Mysigt med stugan! :)

Ja det finns en del regler och följa sm förälder, men man gör lite som man vill ändå, vi börja ge hugo smakisar innan man fick för han var så intresserad :=) Och jag gillar läsa äldres bloggar för de varit med om saker och har mycket erfarenhet och dela med sig av :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela