myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag = Vilodagen eller??

Publicerad 2016-04-17 10:11:10 i Allmänt,

Nja så mycket vila är det inte tal om idag. Jag skall jobba och maken skall på årsmöte uppe i stugan. Hade gärna farit dit upp om än bara för ngr timmar. Nä skall inte gnöla jag har det bra på jobbet och jag har rätt mycket att pyssla med där. Jag skall förbereda lite pappersvikningar och makrame. Vi skall ju ha lite provapåpyssel på butiken under majmånad och då skall jag bl a visa lite pappersvikning och makrame men då behöver jag ju ha lite demomtrl så man kan se vad det skall bli så att säga. Igår så var jag och köpte lunch på Tonka utanför oss och det var smaskens , kanske inte lika fin ätmiljö som på restaurang men helt okej.
Efter jobbet mötte jag upp ngr ur familjen på Megazone och därefter gick på max och smaskade i oss en härlig burgare. Kvällen spenderades framför dumburken och serien Outlander (Den där som utspelar sig i skottland både på 1700 och 1900talet) tills vi helt enkelt var så trött så vi snarkade på varsitt håll vid tiotiden hahahha Nu har jag oxå fått inbjudan till Panduros årliga möte nere i Malmö. Lite småbökigt blir det har vi insett. det är 12-14 /6 och pappas åttioårsfest den 11/6!!! lite småstressigt om man tänkt bila ner.... Så här blir det nog.....vi är med på kalaset till efter middagen och sen så far vi söderut och kör nonstop.....trötta kommer vi nog vara och kanske vi stannar och sover en liten stund. Sen vänder vi hemåt efter ett litet stopp på Ullared och Uppsala. Så här blev kortet eller delar av det som gjordes till kalasinbjudningarna.
Nu ska jag bädda sängen och steka lite banapannkakor så jag har ngt litet till lunch. Kan ju inte lämna min post vid kassan så mycket, så då blir det att förbereda så mycket man kan och käka det kallt. Till mellis blir det kvarg och hallon. Vad vi skall äta till middag har jag ingen aning om....hmmmm. Näme nu håller jag på att bli kraftigt senil...vi skall ju på födelsedagsmiddag hos yngse sonen i familje hahaha Så himlarns bra och trevligt. Ha en bra da .)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela