myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Det är SOL

Publicerad 2016-08-23 08:53:04 i Allmänt,

Så himlarns glad jag blev när solen tittade fram. Vilket livselixir det är med solstrålar, jag blir liksom gladare och piggare på ngt vis. Det blev inget bad och ingen städning heller....dammsugaren står förvisso framme i hallen . Men längre än så tog jag mig inte. Vattnade blommor och började dammtorka sen iddes jag inge mer, utan gick och satte mig ner framför dumburken. Får se om jag rullar snabeldraken ngr varv idag innan jag far på jobbet. Shit nu gick solen i moln.....förbaskade molneländen. Försökte hitta ngn bild i telefonen men jag är värdelös på att komma ihåg att ta kort och den är mest fylld med sådana här bilder.
Varför kan ni nog undra??? jo det är ett bekvämt sett att fylla på varor. Jag tar kort istället för att skriva upp. Så när jag går ut på lagret kan jag se var det saknas och sen fylla upp. Mycket bekvämt och enkelt sätt. Just på denna så är det tre satser nere till vänster som skall ställas dit. Igår var det lite spännande ett tag, för strömmen gick i hela gallerian pga att en kabel grävts av. Jahaja vad gör man då? jo jag sa åt min kollega att gå ut och sätt dig hos Tonka och drick kaffe. De har fönster så då kan man åtminstone få lite dagsljus. De hade redan hunnit koka kaffe innan strömmen for så sagt och gjort. Tack och lov så lyckades ngn själ laga eländet och butiken kunde öppna men då gick brandlarmet och byggnaden måste utrymmas...suck. Skulle egentligen på morgonmöte idag som började halv åtta men jag orkar inte. Tänkte istället fixa lite med lönerna, antar att det inte hinns med imorgon och löner vill nog mina kollegor ha antar jag?? Så det är bara att köra igång. Idag så stänger jag och har förmiddagen fri så det är bara att köra på. I söndags så jobbade jag och en av killarna på Tonka frågade om jag var hungrig. Jo en aning sa jag och då bar han över lite gottis. Så pass mycket att jag ringde maken och sa att nu måste han komma och hjälpa mig att äta upp. Detta var kvar när han kom och jag smaskat i mig av de godsaker jag gillar mest.
Behöver jag säga att jag känner mig bortskämd ? och att jag gillar Tonka hahaahha. Annars är det mesta bara bra och jag ser fram emot att fara till Wien. Tror att det kan bli superbra och välbehövligt att få komma till chokladstaden??? Wienernougat mmmm smaskens. Ojoj ser just att en av minicyklamen börjar se lite småhängig ut,fick dem av Milous farmor Fia och ställde dem här i vardagsrummet. Bäst att fixa det snarast för de är jag rädd om. Har läst att de skall sänkas ner i vatten och sen står och dra. Man skall tydligen inte vattna uppifrån om ni förstår hur jag menar? Så det skall jag gör omedelbums. Ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela