myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu stundar helgen...

Publicerad 2016-08-26 07:53:29 i Allmänt,

Japp idag är det fredag men det blir nog inte mycket till fredagsmys för oss här hemma då vi jobbar bägge två. Jag brukar ju börja gäspa rätt tidigt så det blir väl som vanligt , stora ambitioner att se en film men somnar som vanligt innan förtexterna. Jag har ju varit och gjort mina naglar och denna gång valde jag krom hihihi så cool jag känner mig. Lägger in en bild så får ni se. Det är inte mina för jag ids inte gå och hämta telefonen och ladda ner hahaaha
Visst är de häftiga? jo jag är ytters medveten om att det är blankt.....och det älskar ju jag som är en återfödd skata. Gårdagen började med styrelsemöte i gallerian. Men jag blir mest bara arg och irriterad och hade först tänkt hoppa av men å andra sidan så måste jag ju fightas med alla långbänksärenden och obeslutsamma dårar för annars blir det ju ingenting. Jag bara blir tokig på när ärenden bara skjuts upp eller att sådant man tagit upp och bordlagt bara ploppar upp igen. Min känsla är att denna styrelse är så långt upp i arslet på fastghetsägarna att solen aldrig lyser på dem. Det kommer jag att ändra på...grrr När jag kom hem var jag så arg och upprörd att det tog säkert 20 minuter innan jag babblat maken full av min irritation och han kunde återgå till sitt korsord. Sen kastade jag mig över datalistorna som jag fått och som hade massor av räkningar och krediter och man fick ont i magen av att se fakturaskulden och förfallodatum. Enligt dem skulle det bli en skuld på 254 tusen när allt var klart och det kändes ju inget vidare. Jag gick igenom varenda en och ...enligt min bokföring så var de betalda??? ehhh. Ringde upp och inte tusan var de betalda...joooo envisades jag. De bad att få ringa upp och då slog det mig en igenkänningspingla!!!! Hmmmm vet att det var ngt knas med dubbla kundnummer en gång i fjol. Ringde upp och mycket riktigt, de hade "råkat" göra ett till kundnr och där låg alla mina förfallna fakturor som var betalda. Åh så skönt att det stämde hos mig ...pust. Usch så mycket energi och tid det går åt till tjafs och alldeles i onödan. Yngsta dottern skall ju bygga hus?? nja kanske inte hon och sambon men i alla fall ett husföretag och det är tusen och ett beslut som skall göras alltifrån lampor till golvlister. Det är riktigt roligt att följa med i hennes husblogg och se på vad de funderar på. Tror att det skulle vara skitroligt att få besluta om sådant men betydligt roligare om man slapp tänka praktiskt och ekonomiskt. Nåja trevligt är det och jag ser fram emot varje inlägg. Själv skapade jag ju stor konst själv hahaha
Dessa småkrukor målade jag en söndag på jobbet när det var aptrist. Blev faktiskt riktigt söta och har nu vät till sig och står här i vardagsrummet.
Här är ngr ramar som jag funderar på att ta hem och göra ngt kul med....kanske sätta in ngr fina höstlöv kanske. Jag tror att det blir fint fast då väljer jag nog den svarta ramen. För övrigt så är allt upp och ner som det alltid är i det Granströmska hemmet. Mycket att göra och fixa och dona och det skiljer sig nog inte så mycket från alla andras skulle jag tro. Men i ärlighetens namn så är det just nu en sladd i datorn som är det bökigaste just nu. Laddaren är det knas på och det är förödande....hmm 11 % kvar och detta måste fixas nuuuuuu Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela