myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Datorfel :(:(

Publicerad 2016-02-01 08:08:01 i Allmänt,

Min dator bestämde sig för att lägga ner. När vet jag inte, när jag skulle använda den på söndagsmorgonen var den urladdad och ville inte ta emot ström. Efter lite lirkande och grejande och om en höll fast sladden så fick vi så pass mycket liv i den att vi kunde föra över det viktigaste dokumenten. Så igår efter jobbet så fick maken fixa en av våra andra gamla datorer i form och ladda ner och fixa så jag har vad jag behöver,när jag skall ägna min dag åt bokföring idag. Jobbet gick bra och det var en ganska bra arbetsdag i går. Lördagen var blandad, mest pga mig själv. När jag jobbat mycket och väl får en "ledig" dag så blir jag så uppvarvad. Jag upplever en inre stress som är tio gånger värre än när man är stressad om ni förstår hur jag menar. Skall hinna med så mycket att det blir totalt hjärnsläpp. När vi varit och uppvaktat "sonahustrun" så skulle vi in på Coop för att handla lite och det var folk nå djävulskt och jag fick nästan en panikattack. Jag hittade inte och tyckte hela butiken var konstigt upplagd. Sen allt detta folk!!!! Jag träffar så mycket folk hela dagarna och blir faktiskt trött på att le och vara trevlig och se dem, så det blev bara för mycket och jag kände hur paniken kom krypande och vi avslutade och for hem. puh.....Väl hemma blev kvällen jättebra. Maken fixade middag och jag pysslade med lite av allt. Kändes skönt att vara bara vi två och det kändes att det behövdes. Varannan vecka så träffs vi i princip inte överhuvudtaget utan hörs via telefon på aftonen. beroende på att min andra hälft jobbar skift. Jag avskyr det Men nu i veckan så är det dagtid och jag får kvällarna :) jag/vi behöver.
Detta är mina prinsar och de hjälpte till på affären att flytta färgburkar, men de ville ha lön!! När jag frågade vad, så sa de en kaka? Kommer att fråga min personal om det är okey med kakor som lön? Med mycket bra jobbinsats så kan jag tänka mig med choklate chips.... Nä nu är klockan dax att ta tag i denna dag och ägna mig åt det jag avskyr mest haahha. Så over and out....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela