myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Radiotystnad?

Publicerad 2016-03-23 07:44:32 i Allmänt,

Har varit lite tyst de sista dagarna, har haft en del att sjåa på med. Igår hade jag dock en dag då jag inte gjorde ngt arbete alls om man inte tänker hushållsarbete. Var och köpte lite blommor och sådant gör en hel del för ett vintertrött humör. Just nu så snöar det och det kan ju sänka vem som helst, fast jag har medvetet byggt upp ett psykiskt försvar och varit inställd på minst 7 snöstormar innan vi har vår. Vad har hänt sen sist då??? ja inte speciellt mycket. Var hemma på lördag och jobbade i söndags men det var inte så mycket folk och det var bitvis småtråkigt. Men efter jobbet var det desto trevligare, då vi for ut på kinakäk med ngr av våra barn. Alltid mysigt speciellt att träffa smågossarna, Lille Viggo ser så söt ut med sina stora tänder. Han har liksom inte vuxit in i dem än, i mina ögon. Mjölktänderna är ju små och sen kommer de tänder som de skall ha tills de ramlar ut, som är så mycket större och jag kan inte få in i min skalle att han inte är min bebis längre. Att man kan ha svårt att förstå att ens egna barn är vuxna, det vet jag. Men barnbarnen kommer att vara bebisar i hela sitt liv haahah. Milou har varit på Eurodisney och det var tydligen jättekul och att träffa Disneyfigurer var jätteroligt.
Idag då? Jo det blir jobb och det är helt okey, Måste fundera på vad som skall inhandlas till påsk. Ja i matväg alltså, sill och ägg mmmm ...det är en lunch.....sen då. Hmm kan ju säga att det är grilltid hahahaha. Hemma hos oss så är det så att om det är grilltajm så fixar maken maten och jag tar disken. Så om jag säger att vi grillar varje dag så slipper jag tänka ut mat utan köper en massa grillkol och kött haahaha. Men det är lite taskigt om det blir taskigt väder och min bättre hälft skall stå ute och grilla. Nä jag måste fundera ut ngt och det kommer inte att bli lätt. Är i en lågmärkesperiod när det gäller matlagning. Är hungrig hela tiden och äter konstant. Men istället för att röka nu så tuggar jag hela tiden på ngt. Ja just det,,var ju och spana in glasögon och det hade verkligen förändrat mycket på långt håll. Det är bara två år sedan jag bytte senast och det hade förändrats en hel del, enligt optikern. Jag tyckte ju att det blivit mer knas på brytningen i ögat och upplevde att mycket var snett!! men det berodde tydligen på hjärnan??? på nära håll var styrkan bra men inte på långt håll och jag har ju progressiva glas så då fick hjärnan tokiga signaler. Det blev inte de glasögon jag visade tidigare, då jag inte gillade svart.....och att jag såg så hipp ut....nej fel,fel,fel det såg ut som om jag ville vara hipp och jag är det mest ohippa som finns hahahaha. Skall jag vara ärlig så minns jag inget av hur de såg ut mer än att det var blått i skalmarna. Hmmm skall bli intressant, att se när de kommer om ngn vecka. Nu skall jag bryta och gå och klä på mig och fara iväg till jobbet. Ha det :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela