myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag, kalas, farsdagsbryderi, och nu är kalendrarna klar.

Publicerad 2016-11-11 07:59:52 i Allmänt,

God morgon, ja idag är det fredag och fredagsmys även om jag försökte mysa till hela gårdagen. Gillar fredagar även om jag har jobbarhelg. Vet inte riktigt vad det är men fredagsfeeling är en härlig känsla och på den tiden jag pluggade så saknade jag verkligen den. När man pluggar så är det studietid i princip hela tiden tyckte jag. Mest läsning av böcker och jag tackar min lyckliga stjärna att jag är en snabb läsare, fastän att läsa facklitteratur och romaner är inte att jämställa. Nåja tillbaka till fredagsfeelingen....ikväll stänger jag och direkt efter det så skall jag på kalas, närmare bestämt 4 årskalas. Det ni !!! inte alla gånger man får tillfället att gå på så tjusiga kalas. Milou bjuder in till kalas och jag hoppas att ngr gäster är kvar då vi kommer lite senare. Alltid trevligt med kalas oavsett vad som firas.
Det är ju som sagt farsdag i krokarna och jag har nu gett upp.....när man är 80 år så har man nog det man behöver? och annars tror jag att man köper det. Nu vill jag dock säga att det kommer aldrig att inträffa när jag är 80 år. Jag kommer alltid att älska presenter <3<3 även om det bara är en läkerol ask. Men att köpa ngt till min far orsakar i princip alltid stor vånda. Han använder nästan aldrig det man köper och han vet aldrig vad han vill ha när man frågar. Så det blir nog bara en blomsterkvast och ett kort. Äldsta sonen fyller trettio år nu i december och han önskar sig heller ingenting....jo kanske en ny värstingskoter av årets modell...Jag kommer inte att köpa en sådan....Han kanske skall få en inramad bild av mamma som han kan ställa bredvid sängen??? nja vet inte om det skulle uppskattas lika mycket som en ny skoter ? men bra nog nära hahahaha. Till en del så är presenter alldeles hopplöst att komma på. Sådana personer borde faktiskt förbjudas, och även om de säger att de inget vill ha så känner jag att jag vill ju hitta på ngt i alla fall. Egentligen skitdumt, för önskar de sig inget så kan man ju istället skänka pengarna till djurskyddet eller ngt annat som ligger personen nära. I sonens fall så är det väl Björklöven, men nej, det får bli djurskyddet hahahaha.
Gårdagen var en bra dag och jag var fri att göra precis vad jag ville och det gjorde jag. Steg upp i ottan och röjde hela lägenheten och städade och fejade och under tiden så pysslade jag med mitt julförkläde och lite annat smått och gott. En välbehövlig dag både för mig och lägenheten. Slog in barnbarnens adventskalendrar också och de är nu klara för leverans i slutet av månaden. Köpte åt dem sådant som de gillar åt Milou blev det sådana här i ett paket
Småfigurer som heter Shopkins och som liknar mat eller eller kläder!!. Hon gillar tydligen sådana...finns kylskåp och garderober att köpa till.... Liam har önskat sig ...agentgrejer.
och Viggo...pokemon
Köper kanske dyra grejer egentligen . Men vi har valt att lägga mer pengar på detta än självaste julklapparna de får. Oftast så är det så att de får ju så himla mycket och jag sprider lika gärna ut det. Tycker att det är ganska skojsigt själv mest för att jag gärna fått det själv när man var liten haaahah men också att man inte hade råd att ge sina egna ungar för lika mycket. Fy tusan vad vi slet egentligen med att spara och tänka smart på den tiden när de egna var små. Maken la ner enorm tid på att hugga ved och stapla i högar för att minska på elutgifterna. Jag försökte planera maten så att den blev hyfsat varierad och skulle passa allas olika smaker. Lägg därtill att det inte fick kosta skjortan, så är ekvationen omöjlig. Nåja ingen av ungarna svalt ihjäl och de hade heller inga bristsjukdomar. Det slår mig ibland att när jag säljer pyssel till barnfamiljer för samma summa som jag hade i matbudget då och jag känner igen dem för de var in för en vecka sedan och köpte för liknade summa. Ja då kan jag inte annat säga att än barnfamiljer har det bättre ställt idag. Men så är det med alla generationer tror jag och generationen före mig tyckte nog att vi levde som kungar hahaaha. Men oavsett hur det var och hur det är och hur det kommer att bli så är det fredag idag och det är härligt. Nu skall denna människa gå och tvätta tänderna och borsta sig i ansiktet...eller om det är tvärtom?? äsch med min ökade ansiktsbehåring är det nog inte så långt borta..... Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela