myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Halli hallå

Publicerad 2016-11-28 08:34:30 i Allmänt,

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev men detta är den mest arbetstyngda delen på året och den tid jag har förutom jobb fördelas på det andra som följer med årstiden, Julklappar, pyntning och fix. Har inte suttit ner och läst alla mina bloggar heller så det finns att ta igen hahahaha. Men det är kul att se lite folk på staden nu när det är juletid och igår var det premiär för mysrummet som ligger vägg ivägg med butiken. Det var shitloads med folk och det var mycket uppskattat och tomten var så fin där han satt i tomtestolen. Är nöjd med min insats och jag tycker det blev så bra.
Idag är det pappersdag och ikväll så kommer Milou ett par timmar. Vet inte vad vi ska hitta på, så vi tar det väl som det kommer. Men det ska väl badas antar jag.....och sen måste vi ju läsa den nyinköpta pixieboken. Gillar de där småböckerna och de känns lagom och kan vara riktigt spännande när man är 53 år respektive 4 år hahahah. Kisse har varit väldigt nära de sista veckorna och så fort man suttit ner så kommer han och intar plats på magen. Eller på tidningen....det brukar alltid vara så när vädret inte behagar honom. Då söker han närhet lite mer precis som om han tror att om han smörar lite så kan vi fixa bort det blöta eller det kalla. Sorry kisse men vi är inte allsmäktiga....ehhh vad trodde jag???han ser sig själv som allsmäktiga och vi är hans tjänare och nu vill han vara nära för att suga livskrafterna ur oss.
Är ni klar med allt pynt? vi är klara och jag måste ju säga att så här light jul har vi aldrig haft. Det är väldigt lite pynt och väldigt enkelt. Tid och ork och det faktum att vi nästan aldrig är hemma så länge att vi hinner njuta av allt det vackra gjorde att jag bestämde mig för att inte dra fram allt jag hade i pyntväg utan köra ett lugnare race. Efter jobbet igår så var vi bjuden till ena sonen och hans flickvän och där var det så juligt och mysigt med tomteparad och gomat och nybakade lussebullar. Det var med stor möda och stort besvär som jag reste mig ur soffan och vi for hem. Från det ena till det andra nu har jag hittat den ultimata träskon??? Men jag skulle nog vilja säga att jag inte skulle känna mig bekväm med modellen...
Varken skönt, snyggt eller särskilt fiffigt, tycker i alla fall jag. Eftersom de inte skyddar från att klampa i lera med så faller de väl in under kategorin inneskor?? Jag kan dock inte se mig själv stolpa runt i dessa här hemma. Igår så smet jag iväg precis när vi hade öppnat, till en grannbutik och där fanns det en jättefin kofta eller kanske mer som en bluskofta eller näää vet inte vad jag skulle kalla det.. Men fin va den i alla fall och om jag skulle beskriva den så var den glesvävd tänk potatissäck! kort och med tredjedelsärm. Vackert röd men fanns inte ngn stor storlek kvar, men så ringde hon till mig lite senare och sa att hon fått in en retur i en storlek som hon trodde skulle passa mig. Jag skuttade iväg och njaaa kanske precis lagom men inte mer...hmmm tänkte jag men den var ju så fint röd...undra om jag skall så till sa jag...ja sa hon den är ju så fin....mmm jag tror det,,,vad kostar den? och så halade jag fram plånboken...899;. ???!!! åttahundranittionio kronor för en röd potatissäck!!!! Jag blev så paff så jag sa kan du hänga undan den...... Så om ngn av er är sugen så finns den att få i en stor storlek undanhängd .....tills i afton. Nu skall jag kasta mig över lite protokollskrivande och jobba som en lusig bäver fram till klockan tre...åtminstone om allt går enligt planerna. Vi hörs Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela