myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon alla sköna

Publicerad 2016-09-04 09:31:45 i Allmänt,

Har sovit gott och kunde somna om efter att kisse väckt mig alldeles för tidigt. Maken vaknade av ngt konstigt ljud...liksom ett hackande snarkliknande ljud. Det var inte kisse för han satt och stirrade utan det var jag under täcket?!!! antagligen hade jag en viss syrebrist inlindad i täcket. Nu har jag svept i mig tre koppar kaffe och känner att detta kan nog bli en bra dag. Gårdagen var bra, en jämn ström av jobb så då går dagen fort och sen hem och bli uppassad som en prinsessa. Ytterligare en grillmiddag med sallad , potatis och oxfile. Maken är helt oslagbar när det gäller att hacka sallad. Igår var det en enkel gurka, rädisa och tomat i små små bitar. Jättegott och för pilligt för mig som aldrig lyckas få det så smått och fint.
Till det drack vi en ny favorit som var väldigt gott. Mjukt och ändå smakrikt på ett lite lugnare vis om ni förstår mig hahah. Gillar att prova nya viner , men kan aldrig hålla isär vilket vi har provat eller inte. Maken har däremot koll och det gör han oftast suveränt. Nu när man levt tillsammans ett tag så sker tysta överenskommelser om vem som har vilket ansvar. Han sköter en viss del och jag sköter ett annan del. Ganska skönt i alla fall oftast..men visst kan jag bli irriterad ibland när det faller det på mig ,att jag sköter all planering och packning och sådant till stugan. Men å andra sidan har jag mer koll och en touch av kontrollbehov och skulle lägga mig i hela tiden. Sen är jag bättre på mycket som aldrig syns, dvs sådant man måste ha i huvudet än maken hahahah. Komma ihåg har aldrig varit hans starka sida , men jag har mina kolsvarta områden själv. Kanske svårt att tro att jag som är så ödmjuk och fantastisk har svaga sidor???? nä nu ska jag sluta dumma mig och istället visa vinflaskan
Idag blir det jobb för mig och maken skall nog till Kroksjö tror jag. Jag håller på att göra ett test som innebär en massa glitter ....har gjort en typ av stjärnor av toarullar och har tänkt doppa dessa i lim och lösglitter hmmmm kan bli kaotiskt. Blir lätt det när lösglitter är inblandat. Nåja vi får väl se hur det blir. Sen så ska jag nog beställa en brunch idag och börja måla lite på juldemosar. Vi börjar ju snart med julskyltning!!! tidigt? nä absolut inte. Julpapper och dekorationer till kort sitter redan uppe så alla som gör kort till jul hinner börja med dessa i god tid. Nu har vi ju Halloween emellan och det skall bli kul. Vi ska spöka ut oss och ha sår och blod överallt förhoppningsvis hahahah. Hittade en fin bild i telefonen...suck åh dessa ljuvliga sommarkvällar i stugan. Det är så fint och vackert dessa underbara solnedgångar. Nu väntar en mörk tid med blåst och kyla och en massa helvittes snö och då kan det vara underbart med bilder som dessa. Håll ut mina vänner och försök att mysa in er i stugvärme och tända ljus istället.
Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela