myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

31/12

Publicerad 2020-12-31 07:52:29 i Allmänt,

Nu är vi äntligen på sista dagen på detta nådens år 2021. Jag är ledig,men har bett om besök av M. Hennes föräldrar blev både överraskade och glada att nästan vara barn lediga. Lillebror är ju hemma,men han går ju och lägger sig. Jobbar imorgon så innan jobbet skjutsar jag henne hem. Imorgon skriver vi 2021 och jag har ytterligare ngr "minnesdagar" kvar. Sen tänker jag att sorgearbetet, går över till sorgehantering. Gruvar mig lite men tror att jag är beredd. Idag måste jag svänga förbi ngn affär och köpa mjölk och lite gott så vi har i afton. Att vi är vaken vid tolvslaget är nog att glömma hahaa Har förhoppningar inför nästa år. Att jag får ett längre vikariat på jobbet och att snön försvinner fort. Att känslan av att Dan finns i och runt mig finns kvar. Att jag får drömma drömmar,där han finns med. Att jag lyckas röja i skogen runt huset och göra lite fint här på gården. Planerna är många ,men behöver nog en full säck med pengar och en container haha. Att få dricka ett glas vin med mina fina vänner. Löneförhöjning...vore inte dumt heller. Men jag jobbar ju inom vården,så det stannar nog vid förhoppning. Men ett annat jobb vill jag inte ha. Nu ska jag kolla igenom kylskåpet,så det inte finns ngn gammal ostbit eller rutten tomat där. Dricka lite mer kaffe och sända en tanke till jordskredsoffren i Norge. Arma människor....Gott nytt år

Kommentarer

Postat av: Marianne o kurre

Publicerad 2020-12-31 08:30:15

Gott nytt år kram till dig o din familj, ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela