myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

9 december

Publicerad 2020-12-09 11:17:43 i Allmänt,

Idag är det onsdag och jag börjar inte jobba förrän i eftermiddag. Skönt med ett kortare pass faktiskt. Inga rådjur idag,men svanarna simmar nere i viken. Märta har verkligen fått matlust sedan vi flyttade hit och skiter minst 5-6 gånger per dag!! Har två gånger vaknat på morgonen och då har jon skitit på mattan på natten?? Hon äter inte för mycket utan enligt den mängd hon skall ha. Förr har hon ätit ett mål per dag...i princip och bajsade 4g/dag. Att det blir mer beror väl på att hon äter regelbundet,men så mycket bajsande?!? Ska faktiskt kolla med en veterinär om jag ska byta foder. Om man googlar så verkar det vara som om maten "rinner"ut för mycket. Hon är känslig för mycket protein foder och det märks på att hon slickar på tassarna. Har gett henne 1 msk mjukmat tillsammans med torrfodret. Men ska sluta och se om det blir bättre. Julklappar.....så annorlunda allt är och känns. I år så kommer jag ju inte att ge barnen något,utan endast barnbarnen. Är ju ändå en stor utgift med så många små. Jag gillade att köpa julklappar och kunde lätt gå bärsärk i inköp. Det var ju så roligt att shoppa och slå in och planera. I år så finns inte glädjen alls utan hålls uppe av att jag vill upprätthålla och glädja de små. Började i god tid och är nästan helt klar med allihop. Jag gör ju ingen skillnad på barnen oavsett de är bonus eller släkt i rakt nedstigande led så att säga. De är mina fina ungar och de förtjänar allt jag kan ge dem i både gåvor och kärlek. Men det är svårt att hitta på något när de blir större. De små är mycket lättare än de stora som bara önskar dyra grejer eller pengar. Inte alls lika kul att ge ett paket med ett presentkort i....tycker jag i alla fall. Behändigt och enkelt men så knepigt på något vis. Funderar på att gå och vila en liten stund för inatt har jag drömt nästan mardrömmar och sovit dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela