myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dan före dan...

Publicerad 2020-12-23 16:22:55 i Allmänt,

Till Dan Hej mitt hjärta. Länge sedan jag skrev till dig,men nu känner jag att jag vill. Minns du hur less du blev på mig när jag retades om Dan före dan och julDan. Om du tog ett bad vid jul....så sa jag:nämen är det doppareDan hahaa. Lika roligt nu,tycker jag när jag tänker på det. Så annorlunda jul på så många olika sätt. Mitt i en pandemi så håller man avstånd även till dem man inget hellre vill än umgås med. Du och jag umgås nog mest, min älskade make. Mitt lilltroll och kärlekstroll. Saknar att säga alla tokiga kärleksord till dig. Det är ganska bra just nu och jag minns tillbaka på alla 23 december vi haft. Fina minnen dom värmer och som jag alltid vill behålla. Blir ingen speciell julmat för mig,förutom....visst vet du? Ris ala malta, så viktigt på mitt bord. Har packat ner den glittriga tomteluvan,för den tänkte jag ha på jobbet imorgon. Tårarna rinner längs mina kinder,men det gör inte ont. De rinner av kärlek till dig och allt fint vi hade och delvis har. Tänkte fara efter jobbet på graven och tända ett litet ljus. Vi saknar dig allihop men vi vet hur mycket du ville stanna och hur mycket du älskade oss alla. Träffade barnen igår. De är så fina och jag hoppas att du. 'Var där" Antar att du var det,för jag kände att det var för din skull De saknar sin pappa men jag tror de börjar komma ur sorgens grepp nu . Visst vakar du över oss? Dina vänner har nog sänt dig både en och två tankar denna jul. Den första utan dig min allra bästaste. Du är det finaste som jag jar fått vara med om och jag tackar dig för all din kärlek. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela