myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Mellandagar

Publicerad 2020-12-28 08:14:30 i Allmänt,

Många kanske handlar både kläder och lite dyrare grejer under mellandagarna. Personligen så fick jag oftast presentkort av Dan att köpa kläder och annat småkrafs. Men nu behöver jag inget, förutom nya stövlar. Men det får vänta, tills jag har möjlighet. Har inte fått kläm på planering än. Kan ju inte svänga förbi och handla när jag slutar,för hemma har jag Märta som vill ut och jag vill inte att hon skall vara hemma "ensam"mer än nödvändigt. Har henne med på jobbet på helgerna,men jobbar ju hela dagar då och vill inte vara ute i handeln under helgen. Måste tänka på när det är som minst folk igång och fara då. Skulle ha varit upp i stugan och kolla läget oxå. Känns motigt att "offra"en ledig dag till det. Men oxå att det är lite tungt att vara där. Jag vill undvika stugan helt och hållet och jag har mer eller mindre "gett"bort den till barnen. Men jag har en del saker jag vill ta hem hit. Stugan är så starkt förknippad med en annan tid och liv och jag har inte riktig bearbetat det klart känslomässigt. Det enda som jag har klart för mig är att jag inte orkar bära hela ansvaret själv. Men oxå att jag inte har orken att "börja"om där oxå. Känns som om Dan finns i varje skruv och hörn där. Det är ganska fint på ett sätt,men det gör ont och blir ännu mer tomt. Ingen som sitter med mig och sippar på sin whiskey. Ingen som dricker morgonkaffet med mig på altanen. Ingen att se solnedgången med. All min energi vill jag använda till att skapa ett annat liv utan Dan. Han finns med mig på många sätt. Men nu har jag gjort bort första julen och skapat ett nytt minne för julen 2020. Nu står nyåret framför mig. Förra nyår la vi oss tidigt. Bad Dan att lägga sig hos mig tills jag somnade. Han sov ju bara ngr timmar i sängen per natt, eller oftast låg han bara en stund. Han hade svårt med att vända sig och tyckte att det kändes jobbigt att väcka mig för hjälp. Vaknade till av raketerna och ropade till Dan gott nytt år älskling. Han svarade mig,men minns inte var han sa. Var nog så trött och somnade om. Sov oroligt och vaknade ofta under det året,flera gånger per natt. Idag är det jobb som gäller och jag hoppas att det är en vikarie som har varit hos oss förr. Flera ordinarie har semester och att ha hela ansvaret är inte lättjobbat om det är en oerfaren vikarie. Men det är bara att köra på och lägga in en högre växel. Nu snart börjar det ljusna och då ska jag ut med Märta och kisse....ja storkisse följer oftast med på de flesta kissrundorna. Det har blåst hiskeligt inatt och det verkar vara lite blåst nu oxå och blött. Varning för halka så jag hoppas att det inte är vidrigt att köra hem ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela