myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sista dagarna

Publicerad 2020-12-29 14:59:59 i Allmänt,

Nu är det de sista dagarna på året och jag önskar innerligt att vi kommer ur den här covidbubblan och kan umgås igen. Saknar att få träffas och skratta och dricka lite vin och få vara nära. Nu ska jag inte gnälla så mycket då jag inte har "känt" av coronan så mycket som många andra. Visst har jag blivit begränsad och inte kunnat besöka och göra allt som jag kanske velat. Men risken att dra in smitta på boendet har varit betydligt viktigare. Imorgon ska jag faktiskt få göra något som jag aldrig har gjort förr. Blev tillfrågad om jag vill hjälpa till med vaccineringen på äldrecentret. Jag går en extra tur imorgon så det passar ju bra att få prova på det. Har ju hjälpt till med covidprovtagning så jag vet på ett ungefär vad jag ska göra. Har fyllt i papper idag att jag vill vaccinera mig, så det är på gång. Så kul, för då kan jag kanske fara runt och hälsa på folk hahahaa. Hände något gulligt idag, redan igår eftermiddag fick jag en almanacka som man hänger på väggen av en boende. Vi får ju inte ta emot gåvor, men det var okey för den räknades som ringa värde. Imorse när vi träffades igen, frågade hon om jag hängt upp den. Nej sa jag , har inte hunnit sätta upp den än. Efter en stund kom hon rullades och sträckte fram ett litet pappersknyte till mig. Däri låg en liten spik.....gullfian trodde inte jag hade något att sätta upp den med ahahaha. Hur gulligt var inte det? Jag känner att jag verkligen trivs här hemma. Det är tyst och lugnt och tror inte ens att jag kommer att höra eller se någon nyårsraket. Om inte det kommer ut folk som far ut till sina stugor över helgen. Så länge vi klarat oss från snö och kyla?? så skönt och det blev oxå så mycket billigare än jag trott,när det gäller stugelsräkningen. Men skulle nog tro att januari blir lite bistrare och att vi inte kommer undan från snöeländet helt och hållet. Men tänk så skönt om det liksom bara skulle bli ett litet täcke och inte kilovis. Idag för ett är sedan så träffade vi barnen för att berätta hur Dan ville ha sin begravning och lite hur vi tänkt kring ekonomi och sådana saker. Vet att jag tyckte det var så skönt att Dan med egna ord fick säga hur han ville ha det. Barnen tyckte inte det var så roligt men förstod att det kändes viktigt för oss. De är så fina ungar <3. Mina barn hade vi redan pratat med så de visste att vi skulle träffas och hur vi tänkt. Alla våra barn har förstått och respekterat våra tankar och önskningar, vilket gör mig stolt och glad. Gruvar mig lite inför de kommande veckorna, då årsdagen och många minnen kommer att "ploppa" upp. Tänkte först ta några dagars ledigt ,men jag har ändrat mig. Tror att det är bättre att jobba och försöka ta det som det kommer. Nu ska jag laga några byxor och sen vika tvätt och förbereda middagen. Blir nog pizza så kan man ta reda på lite rester i kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela