myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2020-06-12 08:25:21 i Allmänt,

Godmorgon underbara morgon. Vaknade 10 i fem av att kisse slickade mig på kinden. Steg upp och satt ute en stund och det var så härligt. Njuter av tystnaden och lugnet och det är bara fåglarna som kvittrar. Vill njuta av varje minut här och tårar kommer då och då av lika stora delar saknad som lycka över hur mycket kärlek jag känt och fått. En god vän ringde igår och det kändes så skönt när hon sa att hon tyckte att jag lämpat på bra. Att jag klarat och överlevt i allt som varit . En ny känsla för mig. Jag har mer låtit beröm eller medkännande rinna av mig och inte tagit in det på samma sätt som jag känner nu. Jag blev glad över den kärlek och förståelse hon visade mig. Jag tycker ibland synd om mig själv och det är helt okey. Trodde aldrig jag skulle känna så. Känna mig liten och rädd och ömtålig. Vissa stunder så skör att jag inte kan hålla ihop. Konstigt att jag här i stugan gråter så mycket samtidigt som jag kan känna Dans ande och en känsla av lycka över allt jag haft. Jag saknar att få dela med honom allt som händer och det som jag känner och funderar på. Sådant som man i tvåsamhet gör utan att tänka på det så mycket
Jag har skrivit mitt testamente färdigt idag och det känns mest bra och skönt. Tänker på att när jag dör så kanske jag förenas med min finaste Dan och det vill jag tro och hoppas på. Samt "hjälpa" barnen i hur jag önskar och tänker. Men tills den dagen kommer så ska jag kämpa för att hitta ett liv. Dan skulle inte vilja att jag var olycklig resten av mitt liv. Men jag har inte hittat det än,men jag ska kämpa på min älskade. Just nu vill jag känna solen lysa på mig. Komma ihåg det när vintern kommer med mörkret och det gråa återvänder. Jag vill spara känslan av att jag gör detta för vår kärlek, för vad Dan ville och önskade. Jag vill känna hans närvaro och kärlek i allt jag kommer att göra. Sträva efter att känna meningsfullhet och glädje i att arbeta och försörja mig. Inte isolera mig även om jag helst skulle vilja det. Till Dan godmorgon älskling. Är du här hos mig? Ja jag vill tro det och jag intalar mig att jag känner dig. Hjärtat bultar lite extra och jag pussar ditt fotografi. Min sötnöt ❤ så fin du är. Jag blundar och låtsas att du håller om mig. Ditt skäggstubb river mig lite på kinden. Sen kommer leendet för du brukade "skägga "mig på halsen så det kittlades. Knasbollen min. Ja du var min liksom jag var din. Det är för evigt mitt hjärta. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela