myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Äntligen ❤

Publicerad 2020-09-12 06:46:23 i Allmänt,

När man jobbar i vården får man inte ha ringar,klocka eller armband. Halsband och örhängen går bra,om det inte är långa halsband eller örhängen. Jag har ju inte kunnat använda mina ringar sedan jag började jobba och jag vill ha dem nära. Så jag lämnade in dem och ville göra om dem till ett hänge. Igår så fick jag meddelande att de var klara och idag på min långrast skall jag hämta dem eller det är det ju nu.
Visst blev det fint? Min ring är den yttre och Dans den inre. Kommer nog att kännas bra att få bära det smycket. Tänk så mycket, jag inte längre använder eller inte har längre. Klipper mig aldrig nu förutom luggen då. Ser faktisk ut lite som Madame Mim om ngn kommer ihåg henne från Kalle Anka. Men det spelar mig ingen roll alls. Mina gele naglar som jag hade i så många år kan jag ibland sakna. Men slutade, när Dan dog mest pga kostnad och nu i mitt jobb så måste man ha korta naglar. Jag älskade halsband,armband och örhängen och kände mig naken utan. Det "behovet" försvann när Dan dog. Men har faktiskt bytt örhängen till ett kalas en gång. Känns så oviktigt nu,när allt är skit ibland, funkar ibland och går bra andra dagar. Idag har jag en delad tur, så snart ska jag till jobbet och sedan rast mellan 12 30 och 16 och sen är det samma procedur som morgonen fast tvärtom haha. Men då får jag ha på mig våra ringar och det för mig glad ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela