myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dimman över sjön

Publicerad 2020-09-06 08:04:39 i Allmänt,

Så vackert det var nu på morgonen. Solen lyser och på en del av sjön låg dimman tät. När den lättar så är sjön så vackert spegelblank. Idag skall jag samla ihop alla krukor,trädgårdsprylar och sådant som skall bort inför vintern. Vet ju inte riktigt när jag kommer upp nästa gång och man vet inte när snön kommer. När jag vaknade så var jag snabbt på med glasögonen så att jag inte skulle råka kliva på något äckligt. Kisse har ju ibland kommit in med råttor och lagt dem både nedanför sängen eller på stora mattan. Men inget idag, vilket jag uppskattar mycket mer än hans om tanke att komma med föda. Var bjuden på surströmming hos stuggrannarna igår. Mannerström surströmming och de var fyllda med rom. Den var väldigt fast och fin och jag smakade rommen och....hm inte tokigt alls. Men vi var alla fundersamma om vad som ändrats!!!?? Vi eller surströmmingsrecepten? Det luktar inte lika mycket och man rapar ju inte som man gjorde förr. Märkligt... Men gott var det och det blir nog en gång till med surströmming innan jag är nöjd för "säsongen". Till Dan: Godmorgon älskling tycker att jag inte upplever din närvaro lika starkt som jag brukar här i stugan. Det är okey ändå och jag har det bra. Det är viktigare att du finns hos mig på vardagarna hemma. Jag har avsagt mig firande på födelsedagen, och det känns väldigt bra. Jag sitter hellre ned och tänker på alla födelsedagar då du fanns. Hur jag älskade att fylla år och hur du skrattade åt min förväntan och glädje. Min älskade, jag saknar dig. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela