myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hur gör man ett break

Publicerad 2020-09-23 16:50:19 i Allmänt,

Under "samtalet" med Dan så sa han att jag skulle göra en paus. Hur gick det till kanske någon som läser denna blogg undrar? Ja kortfattat så ser mediumet i bilder och får tankar av den som hon "talar" med. Han sa att jag kommit så långt och att jag kravlat mig upp till kanten, men kom inte vidare utan bara hängde där. Känner att det stämmer precis, som om jag väntar på något och det har jag nog beskrivit här tidigare inlägg. Som om jag inte vet hur jag skall få ihop ett liv. Han sa att jag i princip skulle stänga ner och bara vara. Första tanken var att: jamen jag har väl varit avstängd hela tiden. Men då sa han att jag hade så dåligt samvete över att jag inte orkade med att hålla kontakt med barn och vänner. Det kan jag känna varje dag, att jag vill verkligen umgås men orkar liksom inte hela vägen. Han tyckte jag skulle försöka tänka bara på mig själv och vad jag ville. Jag tänkte då hur ska jag veta vad jag vill om jag inte ens vet om jag vill??? Men i nästa sekund sa han att han skulle ge mig ledtrådar om jag bara gav honom möjlighet. Jag skulle bjuda in honom, ställa fram en kopp kaffe till honom. Det skulle vara ett tecken att jag behövde få kontakt. Jag skulle oxå ha Märta nära för genom henne skulle jag känna honom. Tror faktiskt att jag gjorde det redan förra veckan. Drog upp henne riktigt nära och gav henne världens kram, vanligtvis så brukar hon sprattla som tusan och tro att ,nu ska det busas och lekas. Men hon liksom bara tryckte sig mot mig och var alldeles stilla och la nosen under hakan. Jag minns att jag verkligen tyckte att det var märkligt, att hon var så stilla. Tänkte t om att hon kanske sover!!?? Tydligen kan anden genom djur tydligen förmedla sig bättre. Lite flummigt, men varför inte? Han sa flera gånger eller visade mediumet siffran 3. Att jag i 3 månader skulle ägna mig åt mig själv. Att jag skulle försöka var mer i stugan och se vattnet och träden, för det tyckte jag om att göra. Ja det gör jag ju verkligen och jag skulle gärna vara däruppe i 3 månader hahaha. Men han förstod att jag inte ville sjukskriva mig från jobbet, för jag trivdes med att göra något och få vila från mig själv och alla tankar och känslor. Lyssna på ljudbok och börja pyssla, för jag behövde sysselsätta mina händer. Han visade henne ofta sina händer och ville förmedla att han visade dem. Jag älskade hans händer och jag gjort ett handavgjutning av hans ena hand. Vi höll ofta varandras händer och, mediumet sa att han berättade för henne, att vi hade svårt för att inte röra vid varandra. Dans händer var torra, lite skrovliga och fingrarna lite snea och vinda. Han kupade sin hand över min kind på ett speciellt sätt och precis så beskrev hon att han gjorde flera gånger när vi satt där. Men även på axlarna, jag kunde ibland förnimma att något kändes på axelryggen, men var så spänd att jag liksom inte kunde slappna av helt. Kändes så intimt på ngt sätt, att jag nästan blev generad. Hur jag ska gå vidare med detta vet jag inte, men jag tror att det stämmer väldigt bra, med vad jag känner. Har ingen lust att fira min födelsedag, jul eller sådant. Inte för att det är första födelsedagen eller julen utan Dan eller ngt sådant. Utan mest bara för att det känns motigt och kräver lite ork och lust. Jag måste helt enkelt fundera ett tag på hur jag ska gå vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela