myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ledig dag?

Publicerad 2020-09-25 09:55:56 i Allmänt,

Lediga dagar fylls oftast med sådant som inte hinns eller planeras in för att man inte hinner eller ids. Jobbar helg så idag är jag ledig. Har strukit gardiner och satt upp och dammsugit och handtvättat. Skall strax fara och köpa en födelsedagspresent och till djurmagneten för inköp av mer mat till djuren. Behöver oxå mjölk och lite bröd. I eftermiddag skall jag vara barnvakt till lille J. Skulle behövt tvätta och fara med lite kartongskräp, men det får jag göra på tisdag. Har pratat till Dan en hel del nu på morgonen. Frågade vad han tyckte om fåtöljen jag köpte igår och om han minns när vi var på Ullared och köpte gardinerna som jag satt upp? Om han känner hur mycket jag älskar honom. Att jag börjar förstå vad han menade med att "stänga ner" i 3 månader. Låter kanske idiotiskt men känner mig inte lika ensam då. Har börjat få tankar på stugan som jag inte riktigt trodde jag skulle få. Den finaste platsen jag vet och jag älskar verkligen stugan. Men de känslorna härrör från förr. Från vår tid...tillsammans. Nu trycker jag bort känslan och tankar om att "göra mig av med den?!?!?! Blir rädd av den tanken,men den kittlar mig mer och mer. Elräkningen blev dyrare än jag trott. Har nog haft på för hög värme, men det ska jag nog kunna få råd om. Men allt arbete och ansvar som följer med att ha stugan,vet jag inte om jag vill ha. Vill inte fatta något beslut nu, det är alldeles för tidigt. Har ju tanken på att om jag inte klarar av att bo kvar här, efter pension,så kan jag ju bo där. Känns tryggt på ngt vis. Men just nu, precis nu känns stugan "för mycket". Ekonomiskt? Ja lite... men mest känslomässigt jobbigt. Ansvaret men framförallt att det börjar mer och mer känna som stugan inte är den tillflyktsort den varit. Att våra drömmar är där, drömmar som aldrig kommer att uppfyllas. Men som sagt,det är just nu bara tankar och jag måste verkligen ta det lugnt i det beslutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela