myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tack gode gud för denna möjlighet

Publicerad 2020-09-15 14:20:33 i Allmänt,

Tänk att det hjälpte att få skriva av sig, och molnet ovanför mitt huvud tonade bort. Kanske därför att jag fick "säga" vad jag kände och inte bara lät det virvla runt i kroppen. Har haft ont i huvudet idag och känt mig trött och mosig. Men hoppas att det är ngt övergående, har ju inte haft kontakt med ngn som varit förkyld, eller sjuk, åtminstone vad jag vet. Men jag är ändå mycket mer vaksam än jag var i våras, när det gäller corona. Tänkte på det när jag gick nerför trappen i ett parkeringshus och höll i ledstången!!! Jisses vad smitta det skulle kunna finnas där!! huvva. Drog bort handen som om ledstången varit het och var noga med att inte fingra på mig själv. Är väldigt försiktig då jag känner att jag har ett extra ansvar när jag jobbar med äldre. Såg att de ska ta bort besöksförbudet nu på äldreboenden, vilket jag tycker illa om. Tycker det gott och väl kunde få vara ngn månad till. Sov i en halvtimme idag och när jag vaknade till så såg jag fel på klockan och trodde jag sovit nästan 3 timmar. Hade gärna gjort det hahaaha. Jag har i hela mitt liv sagt att jag kommer nog att ha svårt att gå i pension och att jag aldrig velat vinna på lotto. Hade varit full av kval om vad jag skulle göra med pengarna?? Hade nog skänkt bort det mesta. Men nu skulle jag vilja jobba en till två dagar i veckan och vara ledig resten så en vinst hade inte varit fel. Men jag måste nog börja köpa lotter först haahaa. Läste något klokt, som Dagny Carlsson sagt: När jag inte dog så var jag tvungen att börja leva. Man kan inte bara sitta den ena dagen efter den andra och vänta på att dö och inte göra det. Då måste man ta itu med tillvaron. Jag måste ta itu med tillvaron. Nu har jag i och för sig gjort det med besked, Har börjat med budget, fixat jobb, renoverat hemma och köpt möbler och en massa annat. Men själen, mitt innersta längtar efter Dan, min kropp längtar efter Dan. Jag har överlevt hit med hjälp av så många och mycket, även om jag gjort jobbet själv. Men det spretar fortfarande en hel del. Jag är skör och ledsen och glad och stark om vart annat. Usch nu vill jag verkligen säga att coronan påverkar mig, som den aldrig gjort tidigare. Jag vill gå med i ngn förening eller börja med en hobby. Lite svårt när jag jobbar oregelbundna tider, men jag behöver hitta något förutom jobbet att göra. Vill känna engagemang för något. Tycka att något är kul. Träffa intressanta människor som kan fylla min tid, och skänka mig glädje eller förströelse. Hade tänkt börja jobba för djurskyddet, men det har jag strukit, då jag snabbt skulle ha hela lägenheten full med djur. Hade inte klarat av att stoppa mig själv. Tänk att vinna en massa och kunna bo utanför staden och kunna ha en massa djur, så underbart. Hönor skulle jag nog köpa först och getter. Så kul det varit. Till Dan: Hejsan gullet, mitt hjärtas prinskorv. På torsdag skall jag till mediumet och jag vill att du kommer. Du måste komma och låta mig få gråta lyckotårar av känslan att få vara närmare dig än på länge. Älskling min underbara fina gubbe, så fel det blivit. Vet att du tycker detsamma, att du velat vara kvar hos mig och ungarna. Dina älskade ungar och dina vänner. Om du ngn gång får kraft att spöka så vet jag att du kommer att smådjäklas med din bästaste vän. Gömma saker eller på ngt annat sätt djäklas. Du finaste <3 Älskar dig till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela