myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tillbaka

Publicerad 2020-09-22 11:22:00 i Allmänt,

Har haft semester ngr dagar och varit helt frånkopplad. Inte ens kisse och Märta har varit med och det var ett kärt återseende, när vi träffades. Nja kanske inte kisse då...för han har haft underbara dagar, där han kunnat springa omkring som en tok till alla grannar. Har träffat mediumet som jag pratade med en tid efter Dan dog. Det var så fint och han var definitivt där, jag kände honom så tydligt. Han höll sin hand eller händer på mina axlar. Svårt att riktigt känna om det var på bägge, men i alla fall på den högra. M gick in först till mediumet och jag väntade på hennes altan .Det var varmt och skönt i solen och en stor kopp kaffe fick jag, jag satt och liksom bara njöt av värmen och den vackra trädgården, och var inte alls så pirrig och spänd som man skulle kunnat tro. Efter ett tag så kände jag en närvaro och jag tittade mig runt omkring, trodde att det var en katt eller fågel. Men helt plötsligt kände jag ett litet tryck på axeln. Det var så märkligt för jag liksom dåsade bort, när jag kände hans hand. I nästan 20 minuter så är det liksom borta. Först kändes det konstigt men istället blev jag väldigt lugn och rörd. Det var så fint möte och det fick mig mycket att fundera på. Han var runt mig så tydligt. Men det var som jag inte vågade öppna mig helt. Fick bara korta glimtar av hans närvaro. Var spänd att jag skulle falla ihop i en hög. Han sa saker på det sätt som han brukade tala med mig. Han bedyrade sin kärlek och tog på mig på de ställen han brukade. Han höll sin hand på ett speciellt sätt och jag älskade hans händer. Hon beskrev hur han visade mig sina händer flera gånger. Han sa att han ville vira flera lager bomull runt mig och skydda mig och skulle finnas hos mig hela mitt liv. Hon berättade om hur mycket han älskade att sitta på bron uppe i stugan och att vi så ofta satt där och höll varandra i händerna och tittade ut över vattnet. I nästan 45 minuter fick jag så mycket kärlek och lugn och det har jag haft i flera dagar nu. Men fick så mycket att fundera på och vet inte riktigt hur jag skall få tid att reda ut tankar och känslor. Är lite rädd och orolig över ett "återfall" av tung sorg, eller lite oro över vad som finns framför mig eller jag vet inte riktigt hur jag skall förklara. Hon berättade hur jag skulle göra för att "ta" kontakt med honom och jag är inte riktigt redo för det än. Är både varm av känslosamhet och väldigt ledsen på samma gång. Jag måste nog smälta allt i omgångar och ta det lugnt. Till Dan Älskling min älskade gulletrollsgubbe. Förlåt för att jag inte klarade av att känna dig så mycket som du ville. Vet att jag verkligen ville det. Men blev så rädd och berörd att jag liksom ville skydda mig. Jag försökte säga dig det och att jag ville ha dig nära, men jag blev så överrumplad av allt du sa ,precis på det sätt du brukade säga och puttade på mig som du gjorde. Sådär som gjorde mig galen ibland och som du älskade att reta mig på. Älskling jag vet inte ut eller in just nu. Känner både framtidshopp och och tvekan på samma gång. Du väntar på mig sa du...och att jag skulle klara det. Men att det var så svårt för dig att se hur jobbigt det var. Att du skulle ge mig "ledtrådar" att det skulle dröja tills vi möttes igen och att du skulle för alltid älska mig. Älskar dig till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela