myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Trött och lite melankolisk

Publicerad 2020-09-13 18:28:45 i Allmänt,

Har just ätit 4 mackor och en kopp thé. For direkt efter jobbet ut till sonens stuga,för att se vad de hade gjort där sedan sist. Alltid lika roligt och det är så fint. Skulle gärna vinna lite pengar köpa det av dem och bo där. Nu är det bara sommarvatten och toaletterna är ute i friggorna hahaa. Lite småjobbigt vintertid..men fullt möjligt. Fast vatten vill man nog ha året runt. De ville att jag skulle sköta om lilla J när jag var där,för de skulle täcka golvet för att måla det sista rummet. Så jag gav den lilla korvskorven,mat och bara satt och tittade på honom. Vilka små underverk vi människor är och särskilt tydligt blir det när man håller i en liten människa. De kan se så klok ut,för att i nästa stund bli alldeles vindögd och se helknasiga ut. Rätt var det var när jag satt där och tittade på honom,så blev jag så ledsen. Han får inte lära känna Dan och jag har ingen att dela glädjen över honom med. Dan skulle ha älskat honom från första stund precis som de andra barnbarnen. Men han kommer aldrig att fått ligga i Dans famn, som de andra. Dan var väldigt medveten om det och istället för att säga att han var ledsen över att inte hinna träffa J så sa han att han var så glad för min skull och att han visste att den lille var efterlängtad. Tårarna strömmar nu och jag är trött efter en jobbar helg. Vi var underbemannad idag och har slitit hårt. Behöver verkligen vila och hinna ifatt mig själv. Men jag saknar Dan så djävulskt mycket just nu. Jag vill berätta om min dag, prata om lille J, krypa upp bredvid honom och känna lugnet som jag alltid hade i Dans närhet. Han hade säkeet lagat ngn god middag åt mig och sen skulle vi nog sett ngn film tillsammans Jag hade nog som vanligt somnat och han väckt mig: Ingalill....vakna nu ska vi gå och sova. Älskade livskamrat jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela