myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ägglossning

Publicerad 2021-04-03 08:30:40 i Allmänt,

Min mamma brukade kalla påsken för ägglossning och om ägg så sa hon tuppskutt. Märkligt men jag står min mamma närmare nu när hon är död!! Jag har ju fått meddelande från henne från mediumet som jag nämnt tidigare. Min mamma och jag hade en märklig relation och jag kan förstå och förlåta henne. Nu pratar jag ofta med henne och det finns glädje nu. Måste visa hur jag släppt på alla regler. I alla fönster finns nu plats för djuren att sitta och titta ut. Tänker att det är okey för de verkligen älskar att sitta och ligga och kika ut. Nu är det ännu för tidigt för Märta, så hon sover... Men hon är beredd när någon går förbi och skall till postlådan för att hämta post eller morgontidning. Idag skall jag fara till pappas hus och ta med mig fika och ta med mig hem lite glas och grejer som pappas fru inte vill ta med sig till sitt nya boende. Hon bor nu i en jättefin och ljus lägenhet med utsikt över hela stan. Är så glad för hennes skull.
Sen har jag på listan att tillskapa lite mer plats och ordning i skåpen på toaletten. Har märkt att krukor tar en jäkla plats. Ibland har jag mycket krukor och ibland är alla i bruk. Har just nu mycket krukor och jag vill inte ställa ut dem i förrådet. Men har en plan att kanske kunna förvara dem ute på altanen. Ja altanen.....suck. Den är full med grejs som skall till friggan,förrådet och sådant som skall slängas .Men det är fortfarande mycket snö för att kunna bära bort allt. Men kliar i mig av otålighet att få börja skura och tvätta allt som skall målas. Men måste vänta på att det blir varmare,så minst en dryg månad till. Men skall fixa färg så det finns hemma,när det är dax. Men nu tinar det fort så först står rensning av altanen först på listan. Ska bli kul att se tomten ,för allt såg kaosartat ut i oktober när jag såg det. Men jag vet att det är mycket som skall brännas och rensas. Kommer inte att bli klart i år tror jag. Vill oxå ta bort sly så jag får lite utsikt ner mot viken. När allt växer så vete sjutton om jag ser vattnet och det skulle jag gärna göra. Nu skall jag bege mig. Kram och trevlig ägglossning

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela