myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Krasch

Publicerad 2021-04-09 07:53:43 i Allmänt,

Tur att jag hade hunnit stiga upp,för hade det kraschat när jag sov. Då hade min första tanke varit Siv!!!! Att hon rivit ner något stort. Men det var tur i oturen för jag stod precis framför och kunde fånga det mesta. Hyllan i skåpet gav upp och formar och skålar for ut. Bara en glasskål gick sönder,men det mesta kunde jag "stoppa" med knäna. Tycker inte att det var överfullt och tungt,men det är ju gamla fästen. Så min plan är att försöka fixa med något annat fäste. Eller sätta fast en list istället. Om Dan funnits så hade han blivit väldigt upprörd och sett över alla hyllor och skruvat fästen så att en vuxen man hade kunnat hänga i krokig arm där. Idag kommer det snö och blåst!!!! Enligt väder rapporten. Jag fick från pappas hus en sk kinamatta. Den är stor och jag har lagt ut den i snön och om det nu kommer snö på ovansidan så är väl det bara bra. Min mamma la alltid ut mattorna i snön,för att liksom "tvätta" dem. Minns att mattorna var så kalla och speciellt ryamattorna som nästan hade frusit. Har intagit mental försvarsställning inför skitvädret och tänker att det är bra för snösmältningen. Den här snön kommer fort att smälta och blir vatten som är bra för då smälter underliggande snö bättre. Är glad att jag packade bilen igår med allt skrot från altanen som skulle kastas. Nu är det bara jox kvar som skall till friggan eller till förrådet. Igår så var det en massa tranor nere i viken som trumpetade,de har väl gjort paus inför flygturen vidare till slätter och inlandet. Har inte ens tänkt tanken att de skulle finnas härute vid vattnet. Nu börjar vinden ta tag i träden och enstaka snöflingor börjat falla. Kissarna är ute och jag måste ta fram dammsugaren och ta bort eventuella glasbitar som är kvar. Ojdå på några sekunder så blev det enstaka till fullt snöfall!!! Wow så fort det gick. Blir i alla fall en hemmadag idag, ska vattna blommor och kanske rensa i garderoben. Gjorde det när jag skulle flytta men tycker nog att jag kan fylla en påse till. Ibland saknar jag ett inneförråd. Har ju verkligen behov av plats till sådant som jag inte använder jämt men vill ha nära. Har tre stora plastlådor med garn,papper,pyssel,stickers och ännu mer papper och sådant jox. Så förhoppningsvis så kan jag tillskapa lite mer plats för tomma matlådor och sådant som inte ryms i köket. Vinter/sommarkläder tar oxå en hel del plats. Djurmaten i säckar förvarar jag där oxå och elgrejer såsom sladdar och gud vet allt. En kakställning och leksaker när småbarnen kommer och en potta!!! Egentligen så är det travat på varann allt möjligt. Får se om jag Ids.....,har öppnat garderobsdörrarna några gånger förut och bara gett upp inför synen hahahha. Dans kläder skulle aldrig ha rymts om han levat i alla fall. Nu krafsar Sivan och vill in från ovädret. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela