myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lite knasigare?

Publicerad 2021-04-20 09:12:52 i Allmänt,

Ja en del saker har förändrats??? Jag har slutat döda.....i alla fall har jag minskat på de som jag möter på och genast dödar!!! Nej ingen fara!! det ligger inte en massa lik här på gården....än ahahaha. Nä skämt åsido, så har jag slutat döda spindlar!!! japp så ligger det till. Gillar dem absolut inte och vill inte ha dem som husdjur, men jag tittar bort. Orsaken är att jag genast tänker, när mordlusten kommer att: Hmm han eller hon kanske har familj??? eller en maka/make som väntar hemma.....ja helt vansinnigt jag vet hahaha. Så när jag ser någon krypa runt, där jag skrapar och rengör på altanen så, vänder jag bort huvudet och väntar tills det krypet har försvunnet. Orm är fortfarande på min dödslista och skulle jag få syn på en så kommer jag att köpa in en eldskastare, sanna mina ord, eller kulsputa. Getingar försökte jag rädda redan i somras, fastän jag är rädd för dem. Ska hänga upp matavfallspåsar på altanen för de är suveräna getingskrämmare. Idag är jag ledig och en snickare skall komma hit och avsyna några brädor och ge mig en offert. Brädan där stuprännan är på altanen är rutten och kanske någon fler oxå. Vi får väl se, när han kommer.....och gör en koll. Idag såg jag något jättegulligt och konstigt nog så blev inte Märta knasig, utan stod bara och tittade. Kisse däremot avbröt till slut leken.....Det var 4 stycken ekorrar som sprang hit och dit över vägen och det var tydligt att de lekte med varann. Eller så var det en konstig parningsrit??? kul verkade de ha i alla fall. Armen har blivit så bra och jag har börjat nedtrappningen av medicinen. Tänkte bryta sjukskrivningen nästa vecka, inte bara för att jag tror det går bra, utan för att jag verkligen behöver pengarna. Medicinen gör mig väldigt trött och lite smådåsig en stund efter intag och jag skulle önska att jag hade mer ork och energi. Finns så mycket att göra och skulle vilja vara överallt och börja slita och dra och sortera i förråd, skogen och gården. Det tinar bort snö för varje dag och på vissa ställen så är det helt torrt. Har en gärdsgård som lutar så den behöver jag räta upp och jag vet att Dan fixade det uppe i stugan med hjälp av kilar. Så det ska jag försöka mig på sen när jag köpt mer impregnerat virke. Har lite grann, men behöver mer till mina "lådor" som jag skall bygga. Köpte ju en sådan där lövblås som jag har stora förhoppningar för, men inser att jag ändå måste kratta. För gården är full med gammgräs och tovor och mossa och gud vet om jag får till det hyfsat i år!!! skulle inte satsa många kronor på det. Har så många projekt på gång att jag blir trött på att bar tänka på hur i alla sina dagar jag skall klara av det. Ska bygga ett tak för värmepumpen och har googlat på ritningar och troligtvis redan fått tag i en bit plåt och skruv. Ska vara skruvar som har som en liten gummidutt på sig och skruven är egentligen mer en som man använder sig av en skiftnyckel???tror jag??? Men sen ska ju plåteländet kapas?? och där måste jag ha hjälp, för jag kan inte såga sådant ahaah egentligen suger jag på all typ av sågning. Men blir bättre och bättre och har tagit hem en såg från stugan. Tog oxå hem en cirkelsåg och tänkte: Yes nu kan jag kapa till bräder, men tydligen fungerar de sämre på det och istället behövs en sticksåg. Dan skulle vara så stolt om än orolig över att jag skulle göra illa mig och skaka på huvudet,när jag gjorde fel. Blir allt bättre att gå och lägga sig på kvällen och inte vara ledsen eller känna mig ensam. Har djuren runt mig i sängen och det tröstar enormt mycket. Är lite bökigt med insomningen och det tar ett bra tag innan jag somnar ordentligt. Men undviker insomningstabletter och försöker i princip bara stå ut. Härom kvällen så hände något märkligt, förutom att det var 6 stycken rådjur som i princip stod precis utanför altanen och liksom glodde in på Märta som hysteriskt skällde och hoppade här inne. Jag skulle gå och lägga mig och släckte den sista lampan.....då tändes en annan som jag aldrig hade haft på???? Först stod jag bara och fatta ingenting??? sen så sa jag: Ok Dan är du här? jag ser och jag är glad om det är du? Nu skall jag gå och sova...kom fler gånger. Har läst att andevärlden ofta använder sig av elektriska saker för att visa sin närvaro. Men tänk om det var någon annan???hahaha som blev sårad när jag trodde det var Dan hahhaaha. Så många knasiga tankar jag kan få och skulle jag bli eremit så skulle det nog snurra om helt och jag skulle nog till slut sitta och spela på läpparna och gnaga på trärötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela