myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Mors mors....och godmorgon

Publicerad 2021-04-26 07:13:30 i Allmänt,

Blev en tidig morgon trots att jag låg "vaken" i flera timmar igår. Har renbäddat sängen och kört igång tvättmaskinen. Ska nog dra runt dammsugaren lite oxå för att få bort skräp och småkvist som ramlat från kissarna. Sen blir det ju alltid skräpigt när man springer ut och in. Lilla Siv uppehöll sig i flera timmar igår ,vid en stenmur längre ner efter vägen. Antagligen så har hon upptäckt att där kan små möss uppehålla sig. Såg att det låg en liten mus härute som gått över regnbågsbron. Är ledig idag och i de bästa av världar hade det varit fint väder och jag skulle ha varit ute och grävt och krattat, flyttat och tvättat det som ska målas. Men kanske i eftermiddag solen tittar fram om jag har tur. Ska i alla fall in till stan och hämta tunnan, handla och i mån av plats komplettera med lite mer konstgräs. Måste hämta några stenplattor på Bergsboda oxå, så att jag kan ställa den efterlängtade tunnan på dem. Blir så fula brännmärken annars, när jag börjar elda. Men det hinns nog inte med idag i alla fall. Ibland blir jag frustrerad och stressad över hur mycket det finns att göra ute. Då måste jag stanna upp och andas och säga högt åt mig själv. -Du hinner,orkar inte och kan inte göra allt nu eller ens i år. Utan istället tänka att det finns att göra i åratal istället. Men jag blir ju ivrig och vill att det ska bli fint eller åtminstone inte se lika krafsigt ut som nu hahahaaha. Intalar mig att det får och ska få ta tid och att jag är tacksam över att det finns att göra i åratal. Lätt??? NEJ ! Igår så fick jag kaffefrämmande från goda vänner från stugan. Det var så mysigt att träffa dem och de är fina och goa människor. Dessutom var de intresserade av de hyllor, vädringställ och tavlor som jag ställt ut i friggan. Kalas och de skulle komma förbi någon gång med släpet. Märta ligger och snusar och sover här bredvid mig och jag skall snart gå ut på kissprommis. Håller på att överge min plan om att bygga tak på värmepumpen.....inser att det får bli ett annat år och bockar av den på listan. Bron på friggan likaså och att forsla bort allt skrot bakom förrådet. Känns konstigt ibland om att vara ensam om allt sånt och alla beslut. Förr var vi två som enades om vad som skulle fixas och Dan gillade dessutom allt sådant som jag inte gillade. Tror att han hade köpt ett släp om vi bott här bägge två. Dessutom hade han lärt känna en hel del som bor här omkring och varit inblandad i deras sommarprojekt hahaaha. Han tyckte sådant var lika intressant som jag var ointresserad. Ibland när jag ser honom på något kort som jag har så kommer det ett stort frågetecken? Hur kan han vara död? Han ser ju så levande ut och det kommer över mig en sådan märklig känsla. Han kommer aldrig le åt mig eller skratta och visslande spankulera runt här. Så konstigt och främmande även om jag vet att han är död och borta så blir jag lika "förvånad". Snart har det gått 1 år och fyra månader!! och det är ju egentligen inte så lång tid och ändå evigheter sedan. Vad har inte hänt sedan dess??? Jisses och för bara ett år sedan??? Var jag helt under isen och kämpade mot drakar och demoner. Är väl inte rosa fluffiga moln, enhörningar och jordgubbar i mitt liv än. Kanske aldrig??men ändå måste jag säga att allt är under kontroll och helt okey. Nu blir det en kopp kaffe och sen morgonkiss för Märta pärta. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela