myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag

Publicerad 2021-04-06 07:02:20 i Allmänt,

Verkar bli sol om än uppblandat med lite moln. Gårdagen blev lika bra som jag trott och är så tacksam över att S hjälpte mig med att flytta ner TV:n. När A och H var går så visade jag trappsteget på bron som är så litet att det finns risk att trilla ut istället för att gå ut som vanligt. Jag var så inställd på att jag skulle måsta bygga om hela bron. Då sa H -Det kanske går att ta bort,det där översta!!! Hade aldrig ens tänkt tanken på att det skulle vara ett alternativ. Så igår så tog S helt sonika och skruva loss och rev det!!! Toppen och kalasstämning skulle jag vilja säga. Lite högt "utsteg"som jag måste vänja mig med,men hellre det än att rasa utför. Jag satte upp lampetterna och gjorde min gammeldags hörna. Men hade inte klammer eller vad det nu heter som man sätter fast sladdar med på golvlist. Så det skall införskaffas och även lampor som i inte lyser så starkt. Tycker det är betydligt svårare att köpa glödlampor nu än de glödlampor dom fanns förr. Sen skall jag ta ned påskpyntet....som inte blir så arbetsamt,då jag endast har den här ..
Igår var dessutom den bästa dagen på flera veckor.nät det kommer till smärtan i armen. Var faktiskt en toppenkänsla och ingav både tro och hopp och skönt att slippa ha ont. Har en gammal skruttig pil som jag skulle vilja ta bort. Älskar ju träd,men just pilar skräpar väldigt mycket och dessutom så ser det inte så fräscht ut. Har oxå sett hur mycket det tinat nu under påsken😂 trots att det inre varit överdrivet varmt. Just nu är det en underbar årstid och lika härlig som jag längtade efter i hemska snöiga januari. Nu skall jag dricka lite kaffe och strax gå på morgonprommis med Märta. Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela