myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag 15/4

Publicerad 2021-04-15 07:06:01 i Allmänt,

Idag är jag ledig och har en del på att göralistan. Men bara trevliga saker. Har gått bra att jobba och armen har inte gjort alltför ont. Ju mer det tinar härute desto mer funderar jag på vad i hela friden skall jag göra med "stockarna" som ligger därute?? Föregående ägare hade ju tagit ner träd och det är kvar en hel del. Är inte intresserad av att hugga upp till ved,då det redan finns och jag är ju ingen eldare av rang. Dessutom har jag planer på att ta ner ett pilträd och då blir det ännu mer. Jag kan kanske låna en motorsåg och göra mindre bitar och bränna upp!! Men det kommer ju att ta evigheter, får man ens elda hur man vill?? Sen funderar jag på rabatter?!?? Var vill jag ha dem? Hade hittat en fin plats. Till jag insåg att när löv kommer på träden så blir der väldigt skuggigt. Men det är ett kärt bekymmer och det ska bli roligt och jag är redan otålig hahahaa. Det verkar bli en vacker dag och rådjuren håller till nere vid vattnet. En del ligger ner och man skulle tänka sig att det måste ju vara kallt att ligga ner. Nästa vinter har jag tänkt fixa ett matbord åt dem här i skogsbrynet. Får se om jag får ett il och bär iväg lite av det som skall till friggan och till förrådet. Eller skjuter på det någon dag till. Igår så kände jag av Dan eller rättare sagt så hörde jag honom i mitt huvud och hjärta. Jag vet vad och hur han skulle ha sagt och jag hörde hans skratt och kände en värme och stillsam glädje i hela kroppen. För jag spontanköpte en bil igår!! Var på service på morgonen och insåg att jag skulle fått lägga ut mycket pengar på reparationer....så jag körde hundra meter och köpte en ny bil hahahaa. Vansinne?...ja men bara lite. Hade insett att jag "måste"ha en 4hjulsdriftsbil,när jag bor här. Men med tanke på att det skulle bli så dyrt med reparationer,så kände jag att det var inte värt. Det värsta är att det är automat och jag gruvar mig inför först körturen. Nu ska jag ta en kopp kaffe till och sen ta ut Märta på morgonkiss och njuta av solen. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela