myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Åter till jobb

Publicerad 2021-08-23 14:57:22 i Allmänt,

Idag började jag jobba och det känns bra :) Hade ingen jobbångest alls utan började med full energi. Skönt med rutiner , fast jag tror att jag snart längtar efter ledighet igen hahaha.
Något jag mer längtar efter är att resa....tänk vad härligt med en charterresa, eller en weekend till London eller en trevlig resa i sverige.
Vi har haft flera trevliga familjeresor med barnen och respektive. Här var vi i Varberg, tror året var 2015???  Vi hade sisådär väder, men det var en trevlig vecka. Nu pratas det om en resa ner till Gekås?? så kul. Vi får se hur många som kan hänga på. 
Jag var ju barnvakt i lördags.....och det var en tuff natt. Lilleman blev sjuk och vaknade varje timme!!! och var så ledsen. Jag sov med andra ord nästan inget alls. På söndagsmorgonen var han så trött och slut på och ville bara vara nära och ville inte ens äta trots att han ÄLSKAR mat. Så for hem med honom redan vid lunchtid och då hade han 39.32 i temp lillstackarn.
Jag går nu en "kurs" om HSP (High sensitive person) intressant faktiskt och jag känner igen mig i princip allt. Det är en webbbaserad kurs , som är väldigt intressant. Det finns en teori om att barn som inte haft en bra anknytning till sina föräldrar som barn har större benägenhet till att leva med HSP. Vilket stämmer väldigt bra in på mig.
Men det finns jättemånga fördelar oxå att ha HSP, och är inte bara av ondo. Tycker det är skönt att känna igen mig och jag blir mer förstående för/mot mig själv. Det går åt mycket energi åt att ha den egenskapen,men å andra sidan så processar man mer och litar mer på sig själv och upplever mer lyckokänslor åt småsaker.
Ska snart in till staden igen, för att hämta matkassen och handla lite på avion. Behöver en förlängningsladd, och glödlampor och lite mat från Willys. Imorgon är jag ledig,men ska in och få Märtas klor klippta....jag gör det inte själv då jag är alldeles för rädd att klippa fel, har gjort det flera gånger och det är så hemskt med både mycket blod och ledsen vovve. Igår så klippte jag ner hennes päls så nu är hon "lättklädd" hahha. Lite ojämt kanske??men det passar till mattes frisyr. Mitt hår är nött och eländigt men jag bryr mig så lite, ja kanske rentav för lite? Men ibland kommer det över mig så knäppa tankar.....jag kan ta längst ner på mitt hår och tänka att det håret fanns när Dan levde?!?! På det håret har Dan tagit??? knäppt??? ja jag vet men det är samtidigt en mysig känsla.
Fy för den fan...på ren svenska vad jag saknar honom och vårt liv tillsammans. Kommer jag någonsin känna glädje och gemenskap med någon annan människa igen? Givetvis så har jag det med vänner och familj och jag har allt jag behöver matriellt. Men kommer jag att träffa någon som jag kan tycka om? kommer jag att kunna öppna mitt hjärta för någon annan? Dan kommer alltid att finnas i mitt hjärta, men jag skulle så gärna vilja uppleva tvåsamhet om jag törs.....Stora funderingar en helt vanlig måndag hahahha. Kram och lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela