myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2021-08-02 08:15:21 i Allmänt,

Idag var det kyligt och min tvätt är långt ifrån torr.  Måste nog ta in och torka tror jag. Enligt prognos så ska det inte regna,men vem vet?
 Började måla den lilla väggen i köket igår och gjorde andra varvet nu på morgonen. Blir nog ett tredje varv oxå skulle jag tro.
Ser lite rosa ut på bilden men är mer beige. Den stora frågan idag är vad jag ska göra? Tänkte samla ihop och fara på återvinningen,men då vill jag passa på att städa upp i förrådet och bära över till friggan det som är känsligt för fukt och kyla. Men skulle behöva en garderob till och mer hyllplan. Hyllplan tror jag att jag kan fixa,men måste i så fall kapa dem lite. Skulle vara en standard garderob jag köpte,men de hyllplan,jag hade var för djupa?? Kapning innebär en maskin!!! Vilket jag inte är bekväm med hahaa.
Har inte röjt med trimmern heller ha ha ha så värdelös på att ta tag i det. Väntar på när inspirationen kommer??? Eller snarare djävlar anammet. Måste ta mig över den där "obehagskänslan" för har ju så mycket som ska röjas i skogen. Inte i år,men nästa i alla fall. Ibland kan jag känna att jag tar mig vatten över huvudet. Har ju en jättehög med ris,grenar och stammar. Just nu göms  den effektivt av hallonsnår, i alla fall lite hahahaa. 
Saknar de små redan och skulle vilja ha dem närmare.
Kanske flyttar de i alla fall närmare och de pratar om Örebro,där det finns en bra klinik som R skulle kunna få jobb på. Det skulle innebära mycket närmare till dem. 
Usch och fy för att inte ha sina kära nära. 
Nu har kisse kommit in och lagt sig för att sova. Han har sedan en tid varit ute på natten och lever livets glada dagar och sover på dagarna. Siv kommer då in för natten och är en ordentlig flicka hahaha.
Märta sover och njuter av lugnet och ostörd morgonsömn. Jag har nog bestämt mig......börjar sortera lite bland det som skall kastas och sen blir det antingen gräsklippning eller återvinningen. Eller så imorgon? Hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela