myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Idag for de vidare....

Publicerad 2021-08-01 17:31:23 i Allmänt,

Jisses så tomt och tyst det blev?!? Inte för att de är högljudda,men ändå. Nåja vi träffs ju till helgen. När de for så har jag varit aktiv och alert hahahaa. Nu har jag softat nästan hela veckan,så nu har jag startat upp lite jobb. Först och främst fick jag med mig dottern in till stan för att köpa en soffa!! Japp... Gillar ju den jag har...men jag blir galen på lösa kuddar. Märta ligger på ryggplymåerna så de blir helt vanskapta och blir så galen på att varje dag försöka få till ett hyfsat ryggstöd. Katterna gillar oxå att ligga där men tynger inte ner dem på samma sätt som Märta dom nästan studsar till dom för att de ska bli platta och hemska. Att hitta en soffa där plymåerna sitter fast var inte det lättaste. Nästan alla soffor har kuddar på ett eller annat sätt. Så det fanns 3 att välja på! Det blev "old fashion" en hörnsoffa i brunt!?! Ja jag vet!!! Så otippat? Men 10 veckors leverans tid!  Hade nog velat ha en i färg, men varför inte tänka på ett annat sätt? Har ju gjort det en hel del senaste året,så varför inte köra vidare på det temat. Kommer kanske att sakna fåtöljen ibland men å andra sidan så blir det alltid trångt när djuren oxå ska sitta med mig. Sen så var det inbyggd fåtölj i soffan,så det kanske bara blir bättre. Sen har jag rensat bland mina kläder. Har lagt allt jag inte är säker på eller använder så sällan och packa ner i säck. Tänkte spara den i förrådet ett år och om jag saknar något, så har jag inte  slängt det. Misstänker att jag inte kommer att sakna något alls. Blev en påse med slitna t shirts och linnen som skall till tippen och även en påse skor. Samt lite annat jox: En termos,wokpanna, fula glas och missfärgade plastlådor och lite annat småplock. Älskar att slänga och rensa,men är suverän på att spara oxå. Kände mig nöjd när sonen sa: Vad lite grejer du har i kökslådorna. 
Ska ge mig på lilla kökskåpet,där jag har kryddor och sådant och försöka se om jag kan bringa lite ordning där. Tänkte sortera sådant som jag i inte tar fram så ofta och ha det i en låda och de kryddor som inte ryms i kryddhyllan på ett mer överskådligt sätt. Nu är det mer lite huller och buller och hopplöst när man ska ha något speciellt.
Tvättar för fullt de handdukar och sängkläder som mina gäster har använt. Måste kolla vädret om det går att hänga ut, för jag har hängt ut det på altan nu och har ytterligare en maskin på gång.
Tog en liten paus nu efter middagen och känner  nu att jag håller på att slöa till. Så upp igen och greja lite innan jag gör kväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela