myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Möss,fåglar och grodor

Publicerad 2021-08-18 09:14:39 i Allmänt,

Igår så träffade Märta på grodor för första gången. När vi gick ut på kvällen för kissrunda så var det riktigt mörkt. Utanför bron tvärstannade Märta och Siv ( följer ofta med på kissrunda) de hade mött på en groda! Siv petade till den och jag blev rädd att hon skulle skada den. Men jag tror att grodor avsöndrar något som luktar illa. För sen höll hon sig borta. Men Märta var väldigt fundersam vad det var för en underlig varelse. Fick dra bort henne,men sen uppe på vägen var det en till och när den hoppade iväg så följde Märta efter. Väldigt fundersam och med viftande svans . Men till slut försvann den iväg i gräset. 
Vet ni så hemskt det är när katterna kommer med sina byten och de lever!!  De små liven piper och jag brukar se om de går att räddas. Men det är bara en som jag lyckats rädda. Jag skyndar mig in och stänger dörren då jag slipper höra.men det är så hemskt.
Har sett att alla mus/råttlik som jag sopar upp på altanen och kastar ut tas om hand av skatorna. De ligger inte kvar länge utan tas reda på av de svart och vita renhållning fåglarna.
Har märkt något som jag tycker är märkligt den sista tiden. Har 4 holkar som sitter nära så jag ser dem bra från altanen. Det har varit mycket småfåglar i träden och de flyger fram till dessa holkar och tittar in. Först trodde jag att det var en andra kläckning? Men de flyger bara fram och kikar in? Fick en skojig ide om att de besöker sin hembygd ha ha ha innan de flyger söderöver!? 
Fick tid på VDC den 3september och ska kolla upp både blodtryck och kroppsont. Har även ont i den andra armen men inte lika mycket. Har en ny kudde nu och har inte riktigt vant mig ännu,men tror att det är rätt sort i alla fall. Men det är något som inte stämmer med mig och då tänker jag på mest på kroppen. Det påverkar mig mycket och visst kan jag känna oro. Vill absolut inte bli sjukskriven! För jag mår bättre om jag får jobba och syssla med något. Men jobbet kräver ork och styrka och om jag både blir svimningsfärdig och tappar styrka vete tusan hur det ska gå?  
Tror att oron och osäkerheten gör mig extra känslig i humöret och ökar min nedstämdhet. Så jag verkligen gör mitt bästa med att inte hänge mig åt dysterhet. 
Jag som har ett så stort kontrollbehov, mår skit av att inte veta vad som händer efter semestern på jobbet. Har 6 veckors schema och några dagar på min enhet och resten som resurs och löpturer. Men det är ändå bättre än att bli helt flyttad och försöker fokusera på det.
 Nu ska jag ta en kopp kaffe och så hörs vi av lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela