myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nä nu blommar.....majsen!!

Publicerad 2021-08-10 09:10:35 i Allmänt,

Lite kul ändå att den blommar,även om det inte hinner komma kolvar.. Det krävs värme och minst 6timmars sol ett längre tag för det.
 
Nu är det dimmigt ute på vattnet och jag ser bara en vit vägg mellan träden . katterna har varit ute inatt och det låg inälver på altanen!!! Bläh.  Vad äckligt,det är och jag brukar vänta några timmar innan jag tar bort så det hinner torka till. Igår så var jag och hjälpte dottern med 1miljon kartonger som de hade i sitt garage. Fyllde hela bilen!! Ska nog dit idag och fixa i ordning lite i garaget. De tycker det är aptråkigt och svårt att hinna och jag tycker om att styra upp röriga ytor ha ha ha. Är dessutom bäst på att röra till mina egna förråd ha ha ha. Efter det for jag på jobbet.. .och alla boende "fanns kvar" vilket var skönt att se. Fick schemat för nästa period och det var det bästa alternativet. Jag får min enhet som bas,men är huvudsakligen resurs i huset.Vilket betyder att om det är sjukdom på annan enhet så går jag dit. Suger men är bättre än helt flyttas någon annanstans. Var förbi på Expo och köpte lite matlådor och sen iväg och hämta matkassen. När jag kom hem så gjorde jag fiskgratäng och en matpaj. Till middag blev det vegoschnitzel och mos. Riktigt gott faktiskt.
Gudars skymning vilket jojjohumör jag har. Ena stunden är det mesta motigt och ledsamt och känns hopplöst. Nästa är jag tacksam och hör fågelkvitter och är hoppfull. Kan bli så trött på mig själv ha ha ha och det är skönt att ha något att pyssla på med så jag slipper sitta rakt upp och ner och fundera på dumheter och energislösande tankar. Men om jag nu ska säga något positivt om mig själv så har jag alltid haft förmågan att landa på fötterna och är mer positiv än negativt inställd. 
Ser mig omkring och ser alla djuren som sover gott här i soffan. De är som tonåringar och skulle tro att de behöver ytterligare en timmes sömn innan de funderar på mat. Knasbollar men högt älskade. Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela