myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Några tunga dagar

Publicerad 2021-08-21 07:56:39 i Allmänt,

Kommer att bli bra med att börja jobba igen. Nog för att jag gillar att drälla omkring och bara vakna och ha dagen fri oxå...men jag mår inte bra av det. Blir för mycket tid till att vara ensam med sina känslor. Som vanligt så är det mesta bara bra,men har jag inget för mig eller alltför energillös. Då väller känslorna över mig och jag får nästan som attacker av ångest och tomhet och jag blir som helt "fast"i elände. Känslan av att jag redan haft mitt liv och att detta är vad som är kvar,slår mig helt till marken. Igår tvingade jag mig att klippa gräs och rensa lite och då släpper det sina klor runt mig. Så jag behöver ha mig själv i rörelse och upptagen med vardagstankar. När det är som värst så påverkas ju Märta då hon märker att jag är så ledsen. Då blir hon orolig och det är så hemskt att se henne "stressad". Men har hittat ett "knep" Vi går på promenad där hon kan springa lös och bada i surhål och ha lite roligt. Då kan jag gråta och gny hur mycket som helst,medan hon har roligt.
Jag tror att jag har någon form av depression som liksom bara finns i ensamhet och i halva mig?!!!? Det är något som jag kanske behöver hjälp med,eller så lättar det när jag börjar jobba. Men jag har oxå en förmåga att liksom katter alltid landa på fötterna,så just nu förlitar jag mig på att det kommer att bli bättre.
Idag kommer lilla J och han skall stanna tills imorgon då föräldrarna ska på vitt. Kommer nog att vara helt slut då ha ha ha. Kan vara jobbigt med barnbarn oxå ha ha ha
Har skördat lite tomater,men funderar om de hinner mogna i det här skitvädret.
Ska bli trevligt nästa år då jag ska fixa ordning i växthuset och bygga hyllor.
Kommer oxå att fixa någon inhägnad åt Märta. Vågar inte riktigt ha henne lös på gården utan uppsikt. Hon kommer ju alltid tillbaka från sina irrfärder, men vill ha henne under "kontroll". Nu ska jag dammsuga och bädda och sen kanske blir det en kopp kaffe....till. Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela