myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag och andra planer

Publicerad 2021-08-17 10:47:48 i Allmänt,

Det ska tydligen bli skitväder ett dygn och det blir ingen kapning imorgon. Så jag ska nog försöka kapa allt jag ids idag. For på återvinningen igår med ett lass och sen for jag och hälsa på hos S på en kopp kaffe. De ska få tapetserat hela lägenheten och det var kul att se vad de valt i alla rum från tapetpärmen. Det knasigaste var att de inte fick välja fritt! Utan det var bara vissa i den stora provpärmen. Men de sa sig trivas där på tomtebo och det är ju super bra. Men det blir ju bökigt då förskolan är på andra sidan stan och när de får plats närmare står skrivet i stjärnorna. 
Var även på apoteket och hämta ut medicinen för nervsmärta. Upptäckte sen att mitt bank kort är borta?! Var tillbaka på apoteket men de hade inte sett det? Nu är förhoppningen att det ligger i bilen!! Hur det nu kan göra det?! Men jag gruvar mig för att kolla,då jag inte tror på det.  Måste då in till banken och fixa nytt kort.... Har flyttat pengar via telefonen så kontot är då tomt nu.
Har börjat med inställning dosen och det känns inte kul att börja med medicinen igen,för man blir torr i munnen och dåsig.
Igår gjorde jag även något jag inre gjort förr....anmälde mig på ett "hitta vänner"app!!! Vet inte vad jag förväntar mig? Men i fantasin så kanske det finns någon änka eller änkeman där som söker en likadan bekantskap som jag. Inte vill jag sitta prata om död och elände utan någon som liksom jag bara vill "hänga"en stund utan förväntningar. Fick några match men är för feg just nu,att ta kontakt. Många skrev om promenader och träning!!! Eh hur kunde de matcha.mig!? Är ju inte en lat människa utan bekväm och motivationstyrd.  Vad skriver man? Hej vi har en match! Vill du fika med mig? Åh herre gud så pinsamt och jag blir blyg och får hurv i hela kroppen. Usch så obekvämt det känns.
Gick och la mig igår och glömde ta av mig ett halsband med småååpärlor. När jag satte mig upp så smattrar det på golvet!!! Gick upp och hör ända till toan hur det smattrar runt mig!!! Halsbandet har gått sönder och pärlorna har liksom kladdat fast på mig och rasar nu ner på golvet. På toan ser jag på benen hur det liksom sitter fast på mig!! 
Har ju en sömnmätare och på den stod det att min sömn varit orolig och stressig! Så dammsuga måste oxå göras. Min yngsta fyller 30 år på fredag! Min fina dotter som mitt hjärta blöder för. Hur hon kämpar varje dag inte bara med sina barn utan även med skola,myndigheter och sina egna krämpor och mående. I mina ögon så är hon en hjältinna och jag är så glad och tacksam över att få vara hennes mamma och vän. Kalas blir det ju inget eftersom det inte går pga deras familjesituation. Men hon har önskat att få gå på bio eller äta på Max med bara sin man. Så det ska jag försöka fixa om det går att lösa med assistent och mig där med barnen. Men lite längre fram när assistansen har kommit igång ordentligt.
Tog fram mitt broderi igår som legat i vila i sommar.
Det skall bli en julstrumpa till en av barnbarnen. Har ytterligare en på gång. Hoppas att jag hinner bli klar med den oxå till jul. Har börjat se om serien Cityakuten den har ca17 säsonger och jag är nu i slutet av 1999! Blir några avsnitt varje dag. En dag såg jag från klockan 14 till 23.30 med avbrott för att gå ut med Märta och för att göra en filtallrik till middag!  Höll dock på att somna vid halv sju på kvällen,men satte mig upp och tog en Pepsi och vakna till igen hhaaha. Katterna har varit ute inatt! Och nu ligger de och sover i sängen ( som dessutom är full av pärlor!?) Märta snusar och sover i mitt knä som nu börjar domna bort, hon är stadig som  en liten betonggris. Hon skulle behövt klippas kring ben och tassar och ta ett bad. Havsbad i alla ära,men helt ren blir hon ju inte när hon sen rullar runt i sanden. Nu ska jag dricka lite mer kaffe och göra eller börja med det jag planerat för dagen.  Imorgon ska det ju regna hela dagen och mycket regn ska det tydligen komma. Så hej och hå  blir nog seriemaraton imorgon hahaah. Lev väl
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela