myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu jäsickens

Publicerad 2021-07-22 08:37:42 i Allmänt,

Nu är det 3 arbetspass innan semester. Hela jag längtar tills söndag eftermiddag då jag går hem i 4veckor. Samtidigt finns den obehagliga oron över vad som händer efter semestern!!? Var kommer jag då att hamna? Vilken avdelning? Försöker vara glad och tacksam över att jag fortsatt kommer att ha jobb. Men avskyr tanken på att tappa mina arbetskamrater och de boende och de rutiner som jag kan. Usch men jag ska verkligen försöka slappna av och inte låta oron helt ta över semestern.
Igår fick jag sluta tidigare! Hade berättat att det skulle vara kalas hemma hos mig och jag hade kommit in tidigare på morgonen så de tyckte jag skulle få gå. Den lilla söta gullfisen E var så söt i ny klänning och var så glad över alla paket hon fick av hela stora familjen. Hon är så liten i kroppen att hon ser ut som en liten docka och är en så go unge.
Upptäckte att det fanns ett getingbo i mitt "garage" det hade helt enkelt ramlat ner på biltaket!!!!. S som är en modig en backade ut bilen och körde tills boet ramlade av och sen tog han vattenslangen och sprutade i taket tills getingarna som satt i taket, skingrade sig. Huvvaligen det hade jag aldrig vågat. 
Igår åkte lilla Ruth hem och jag saknade den söta lilla svarta "grisen". Men en sak är säker det gjorde nog inte Märta, för Ruth är som det där syskonet som alltid är jobbig och störig. Nu äntligen får hon sova i lugn och ro på morgonen utan att Ruth hoppar och studsar på henne. Om ni tänker er att Märta är som Ior i Nalle Puh och Ruth som  Tiger!!! Studs..studs.studs....
I dag är det kallt,blåsigt och känns småruggit ute. Jag ska tvätta lite och stöka runt lite innan jag far och lämnar Märta i Yttersjö och sen är det jobb till 21.15. Ledig imorgon och har en hel del som jag skulle behövt fixa....får se hur mycket jag ids och hinner. Måste fixa en trimmer,begravning,skatteverket,handla,tanka, lämna pant,slänga kartonger,klippa gräset och kolla oljan i bilen Bara trista grejer som alla måste göra då och då. Men har fullt med pant och skräp i bilen,som jag har kört runt med i en vecka nu!! Men innan jag försöker göra någon nytta innan jag far,så blir det en kopp kaffe. Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela