myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

1/6

Publicerad 2021-06-01 16:27:05 i Allmänt,

Idag 1985 så gifte jag mig med barnens pappa. Jag var så kär i kärleken. Vi var inte gjorda för varann om man tänker romantiskt i alla fall. Det insåg jag först efter vår skilsmässa. Det var han som ville skiljas och jag har faktiskt tackat honom för att han tog det iniativet. Det var ett riktigt fint Kyrkbröllop med lysningskaffe och hela tjottaballongen. Klänning med släp och frack och middag. Idag 2021 så är jag änka efter mitt livs kärlek och jag är så glad över att få säga att det var ett fint äktenskap. Vi tjafsa och gorma och pratade,men var aldrig less på honom eller på oss,som par. Bara på allt som strular i det som heter livet. Det var den bästa känslan och vi pratade ibland om hur häftigt det egentligen var. Att det var vi oavsett om vi inte var överens eller vi var trött och less och det var mycket runt oss. Idag är det en fantastiskt dag och fåglarna kvittrar så man undrar om de någonsin blir hesa?? Jag har jobbat med rabatten och fyllt på mer jord. Men räknade på det och hade jag beställt lastbil med jord hade det blivit dyrare än att köpa lössäck. Det är bökigare och gormigt med lössäck men det fortskrider. Tog en bild igår och idag har arbetet fortsatt. Har beställt grus och jag hoppas att det räcker. Hittade en beräkningsmodell och utgick ifrån den,hur mycket jag behövde beställa. Men tusan vet om det räcker??? Nåja finns väl mer i såna fall.
Imorgon jobbar jag kortdag och snickaren skulle komma och jobba och jag borde även klippa gräset. Men nu ska jag byta om och åka in till staden då jag är bjuden på middag. Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela