myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

LEDIG med stora bokstäver

Publicerad 2021-06-18 17:02:47 i Allmänt,

Så underbart att vara ledig i helgen efter en tuff vecka, med mycket på jobbet och tankar och andra åtaganden. Har just ätit tortillabröd och falafel och är proppmätt och orkar inte fortsätta förrän jag kommit ur denna matkoma. Direkt efter jobbet och idag slutatde jag tidigt (Så skönt) så for jag direkt till Bergsboda och vi körde två lass med släpvagnen och nu är det nästan tomt. Sonen har ju en jättestor släpvagn annars hade det nog blivit det 4 vändor. Sen direkt ut till Yttersjö där jag lämnade Märta halv sex i morse och lilla Ruth följde med oss hem. Sen fortsatte jag med projektet skruva isär sängen??!!! Jag kom ju ihåg hur meckigt det var när S och E skulle få in den och nu skulle jag alltså ut med den. Fick ta bort golvlister och fönsterbräda och vrida och vända ,skruva ur och dra isär och till slut fick jag ut den i delar. Nu står det 2 stora delar på gården, 1 sänglåda på altanen, med madrass och täcken och så fort jag smält maten skall jag ut med resårmadrassen och den andra sänglådan. Men jag får helt enkelt hoppas att det inte regnar på det som står på gården?? För jag orkar inte greja på med det nu, utan skall skruva tillbaka och dammsuga och ta bort inne innan jag gör kväll. Så imorgon skall jag försäka kasta mig över att forsla sängeländet till friggan och skruva ihop den. På återvinningen snodde jag en gardinstång!!! så kanske jag t om får friggan klar i helgen. Eller inte, för garderoben kommer ju först på måndag, som oxå skall stå där. 
Men jag har ett stort bryderi, min kompis skruvdragaren hittar jag inte??!! Vete sjuttsingen var jag lagt den? eller när jag använde den sist? Jo...nu kom jag ihåg hahahaah den ligger ju i friggan. Fick ju skruva bort lite skruvar i onsdags när de kom för att hämta det jag ville bli av med. Åh så skönt....klarar mig inte utan den hahahaah. Skulle behövt vara in till staden och köpt hyllplan och mer vitfärg. Men vill inte slösa på min ledighet med att reja runt alltför mycket. Så får se om jag ids fara en snabbsväng i morgon förmiddag.
När jag körde från Yttersjö så körde jag genvägen ut till E4:an och där var det lervälling för de vattnade och la ut sand och grus så det var slirigt som tusan. Ni kan ju tänka er hur min bil ser ut?? oj oj hela bakändan är geggig och på sidan av bilen, så man ser inte ens vilken färg bilen egentligen är. Nu är den 4 nyanser av brunt. Så den måste jag spola av oxå, så inte man får skämmas hahahaah.
Nu har hundarna bara fallit ihop i varsin hög, under tiden jag skrivit har de brottats, morrat och levt tusan och sen bara ...snark. Kisse var innan middagen och hade lämnat en näbbmus på altanen och något äckligare.....inälver från någon större gnagare. Blääää. Försökte ta bort det med papper men det var alldeles halkigt så jag ställde över en skål så får det liksom torka ihop lite. På måndag kommer alltså bäddfåtöljen och garderoben och jag hoppas att det kommer att blir ett mer presentabelt utrymme sen istället för avstjälpningsplats för allt möjligt jox. Nu börjar magen kännas bättre och jag kanske orkar göra något igen....men kanske värmer upp med en kopp kaffe först och sen en prommis med dogsen. Kram och lev väl,
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela