myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En liten paus

Publicerad 2021-09-19 09:31:55 i Allmänt,

Satte ner rumpan en stund, för att stilla ta en kopp kaffe. Har satt igång en maskin tvätt,jaaa jag tvättar ofta. Inte för att jag är mer dyngsam,utan för att jag tvättar arbetskläder. Måste byta kläder varje dag och man får inte så många ombyten att det räcker till en arbetsvecka. Så min maskin går varannan dag, och har därför aldrig full tvättkorg hahah. Igår gjorde jag en sk 14dagars sallad
Blev jättegod och så praktiskt att man kan köpa färdigriven vitkål! Sen gjorde jag en äppelkaka med frosting och kolasås efter ett recept jag såg i VK. Idag stryker jag och byter till lite höstigare gardiner. Måste visa hur det ser ut just nu!!!
Så här ser det ut om jag tittar ner!! Och så här uppåt!!!
Man kan ju fråga sig hur i hela friden jag ändå kan känna ensamhet??? Men de är inte så kommunikativa och även om de skulle gilla tanken på att sitta på bordet och äta middag med mig skulle det
1 inte bli samma samma sak.
2 de skulle bara glufsa i sig och sen gå...
3 någonstans måste jag dra en gräns ha ha ha
Om en och en halv timme ska jag rulla in till stan och vara barnvakt,så jag bör kanske kamma till mig och borsta tänderna och byta om snart. Men först måste jag stryka klart ett par gardiner. Har så litet hem att byta gardiner hos mig går på ett kick.
Är trött nå djävulskt för jag sov eländigt,eller egentligen var det problem att somna in. Hittade ingen bekväm ställning och hade ont i hela armen ända ut i handen. Ibland blir det som senadragskänslor. Vill inte använda mig av sömntabletter varje natt och melatonin hjälper inte mot smärta så himla bra. Det är ju liksom inga kemikalier som hjälper till i det,utan är ett naturligt sömnhormon. Jaja går väl an om jag är ledig att somna mitt i natten,men i kombination med att samtidigt ha ont suger.....äsch nu är det färdiggnällt. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela