myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag???

Publicerad 2021-09-10 10:18:55 i Allmänt,

Hej och hå??? Vars i hela friden tog veckan vägen? 
Igår var jag på samtal med diakonen....och det finns mycket att jobba med?? Vete tusan om jag törs,är beredd eller är lite rädd? Har som sagt svårt med tillit och att visa mig sårbar och be om hjälp och öppna och knäcka min lilla (eller stora?) svarta boll i hjärtat. Men om jag överhuvudtaget skall bli fri,så måste jag.
Sen blev det en fika med en god vän :) och den var jag bjuden på middag hos S. Mycket gott och så mysigt att se och träffa fina familjen. 
Kvällen blev sen och jag fortsatte mitt seriemaraton av gamla serien cityakuten. Inatt har jag sovit riktigt bra och värken har minskat super mycket med ökad dos. Skulle egentligen jobbat morgon pass och börjat en knepig tid! Men de ringde och ville ändra till eftermiddag,vilket krånglade till det lite....hade tid hos naprapat kl14 och den ville jag inte missa. Men det gick att ordna vilket var skönt. Så förmiddagen blev fri!! Och nu har jag en blomkål och potatisgratäng i ugnen. 
Satt ute på altanen imorse och funderade på hur i hela friden jag ska fixa att öppna mig? Nästa gång med mötet med diakonen ville hon att vi skulle måla??? Ehhhh jag? Måla? Men jag tänkte att jag bara måste hänga på detta. Satt och funderade på vad och hur och vilken färg jag skulle måla med. Gillar ju rosa ....och grönt....eller rött? Blått är fint? Plötsligt tänkte jag svart!!!! En stor svart arg boll?? Oops arg? På Dan? Ja en bråkdels sekund! Innan jag hejdade mig och nästan blev förskräckt! Första gången jag känt så? Arg för att han dog och lämnade mig!!? Herre gud förlåt mig Dan blev nästa tanke. Du varken ville dö eller kunde göra annat än dö....var kom den känslan ifrån? Fick så dåligt samvete...men kanske jag är arg för att han dog? För att jag blev ensam utan han? Usch så läskigt.....nu lämnar jag det.
Men jag fick mycket att tänka på efter gårdagen samtal och den efterföljande kaffet med en god vän,som i princip sa samma saker som diakonen.  Ja det kommer att bli en guppig tid för mig.....hahaa lite som vanligt.med andra ord.
Solen lyser idag och det är vindstilla och så fint,dahliorna i rabatten lyser av färg och verkar inte fatta att det börjar bli höst. Löven börjar skifta färg och det är den första hösten jag bor här. Flyttade ju in i mitten av november och då var ju det mesta brunt! 
Nu ska jag ta ut gratängen. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela