myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jomen så att...

Publicerad 2021-09-05 07:32:35 i Allmänt,

Man kan bli ännu knäppare än vanligt om man inte får sova!! Var på apoteket igår och tog ut sömntabletter och gissa om jag såg fram emot en skön sömn? Jag var så trött att jag knappt kunde hålla upp ögonen när klockan knappt var åtta igår kväll. Satte mig upp och försökte fokusera,tog lite mjölk och skorpor och höll ut tills det var dax att gå ut med Märta. Spelar ingen roll hur trött man är om man har så ont att man ändå inte kan sova!! Nåväl tog en tablett och somnade..  Underbart....men vaknade efter 4timmar och då sket jag i alla rekommendationer och tog en tablett till. Sov till kl 6 och det var underbart. Tycker att det är värst  när man ska sova,för då ligger man stilla och det känns alltid bättre när man rör sig. Men det har blivit mycket bättre och jag laddar inför kommande jobbar vecka.
Jag är avlösare för M och hon var här nu i helgen. Det gick bra trots att jag hade ont. Vi gjorde sqishy ?? Osäker på stavning! Hursomhelst så är det namn på sådant som är "skönt"att klämma på. Finns olika bollar och figurer att köpa, men man kan göra egna i papper och bomull eller hushållspapper. Jag gjorde en barbapappa figur och en Mumin!!! Mycket nöjd hahaa
Sen så spökade hon ut mig och det var tydligen väldigt roligt ahaha.
Idag verkar det vara en gråkall dag,men hoppas på en Solglimt! Tänkte ta bort min fontänpump och ställa dit det lilla trädet som lyser. Med andra ord städa bort lite av sommaren. Usch så trist,men det måste göras och försöker bli lite glad i att det blir mysigt att tända ljus och att luften är frisk....går lite sisådär.
Är man någonsin redo för höst och vinter? Jag har faktiskt varit det ,2018 med en härlig sommar och många trevliga planer på gång 
Det året var härligt på många sätt och jag kan faktiskt minnas hur bra allting kändes.
Förlorar mig själv ofta i minnen och det gör mig både glad och lite ledsen. Men mest glad och tacksam att jag har dem.
Just nu är jag trött  som attan hahaha och skulle nog kunna somna här i soffan. Man blir trött och ofokuserad av att ha ont. Men det har blivit bättre och det omfamnar jag med tacksamhet. Läste något på en tavla hos naprapaten.
Den friske har många önskningar.
Men den sjuke bara en....
Visst är det sant? Men nu fokuserar jag på att fixa jobbet och försöka ta reda på varifrån denna nervsmärta kommer ifrån. Naprapaten trodde inte på att det berodde på att jag legat konstigt. Men jag glömde fråga vad han trodde !!; Nåja ska ju dit en gång till.
Glömde fylla på matskålen åt Missarna när jag gick och la mig. Men vet att storkisse brukar lösa det själv. Han puttar ner burken med mat från hyllan och sen ner på bänken . Då far locket av och han kan äta tills han storknar !!! Men det brukar ju oxå fara ner på golvet.
Så det innebär dammsugning för mig ha ha ha
Men först ska jag dricka en kopp kaffe till och vattna blommorna. Kram och lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela